vineri, 27 februarie 2015

Nu vreau!

     
      Astazi luam in discutie vesnica problema a adultilor care mereu sfatuiesc pe cei de varsta mea, in jurul a 16-17 ani, sa se maturizeze, nivelul lor de constientizare sa treaca de la foarte mic, la atentie sporita, capacitatea lor de a face fapte cu caracter matur sa fie tot mai mare, iar comunitatea in care traiesc sa fie tot mai populata de oameni care se gandesc la painea de pe masa, nu la ultima tigara din al doilea pachet. Sunt de parere ca acesti adulti care obisnuiesc sa spuna acest lucru, sa ofere acest sfat au castig de cauza deoarece societatea contemporana are nevoie de specimene care sa gandeasca logic, nu in functie de gradul de placere pe care il ofera fapta sau actiunea realizata, dar in unele cazuri nu sunt de acord, deoarece, adolescenta inseamana placere, inseamana distractie, inseama ultima etapa inainte de zona restrictionata si plina de reguli nescrise.
      Argumentez cu faptul ca, copilaria este cea mai frumoasa perioada a vietii, atunci cand esti judecat pentru faptele tale ca un tanc sau o puslama, copilaria este inconstienta, copilaria este placere, viata este frumoasa, iar atunci cand un om matur imi spune mie ''Copile, maturizeaza-te!'', ii spun ''Nu vreau!''.
      Nu vreau ca ce a mai ramas din viata mea de copil sa se duce de rapa, vreau sa traiesc la maxim acel putin timp pe care il mai am, vreau sa ma bucur de toate si sa traiesc din plin fiecare clipa de minor, de copil fara creier, sa ma dezmat, sa am parte de tot ce-mi poate oferii copilaria, fericire si amintiri minunate de care imi voi aduce aminte atunci cand voi fi mare si voi zambii cu atata nesat fata de zilele alea, voi fi un copil matur.
      Mereu imi va parea rau dupa momentele in care nu-mi pasa de nimic, parintii mei aveau rolul de a ma creste, de a-mi da bani, de a-mi face pe plac, dar odata ce devii adult indatoririle acestor oameni atat de iubiti, dispar si apare rolul tau, sensul vietii tale de a devenii cineva, de a te intretine si la randul tau de a intretine pe cineva.
      Nu sunt de parere ca maturizarea este un proces nociv, ba din contra, este unul benefic pentru actiunile tale, cat si pentru societate, pentru parerea oamenilor din jurul tau, cat si pentru parerea proprie, dar pana la varsta la care trebuie sa fi asa mai este timp, iar in timpul ala vreau sa spun nu maturizarii si sa dau prioritate vietii de copil. Vreau sa trec peste cuvantul parintilor, vreau sa ies seara in parc cu prietenii, sa nu-mi pese de nimic si sa ma descurc pe spatele altora, asta inseamna copilarie, dar copilarie mai inseamana si prietenie, fericire, extaz, durere, frumusete, copilaria inseamna multe lucruri. In tocmai de aceea nu lasa ca aceasta etapa sa fie doar una dintre celelalte, vreau sa las impresia ca toate celelalte ramuri ale vietii sunt in jurul copilariei, pana la urma tineretea influenteaza invataturile de viitor si practicile acestora.
      Matur nu te face fata, matur te faci tu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu