luni, 1 decembrie 2014

1 Decembrie

   

       La multi ani , Romania , azi se implinesc , pe nimeni nu cred ca intereseaza cati ani de la mare unire a Transilvaniei , Banatului , Crisana si a Maramuresului cu Tara Romaneasca , astazi este ziua patriei mele , aici unde m-am nascut si unde am crescut , am devenit un roman printre alte milioane de romani , prin aceasta unire am primit sansa de a fi roman , poate ca daca nu se intampla , eram vreun bozgor care toata ziua 'igen' , 'kérem' , 'nem' si 'holnap' , asa ca da , Romania e tara mea , tara pe care o iubesc , iar astazi chiar daca nu am arborat steagul albastru , galben , rosu , sunt roman si imi iubesc patria cum imi iubesc si semenii , astazi e ziua ei , patriei.
      Romania , o tare mare , una minunata , plina de minunatii , de la Valea Prahovei , Delta Dunarii , Carpatii , Maramuresul traditional , Ardealul plin de campii , Moldova bisericeasca , Marea albastra , Dunarea cea mare , Timisoara revolutionara , Alba unirii , Suceava lui Stefan cel Mare , Bucurestiul , capul Romaniei , pana la prezentul putin umilitor , dar ma simt mandru cu tara mea , tara lucrului bine facut , de la Iohannis citire , sunt mandru cu tara mea , nu exista bine , daca nu e destul rau , de aceea , nu-mi va place niciodata daca in Romania nu vor mai exista clase sociale diferite , Romania , pentru mine tara tuturor posibilitatilor , America , doar o speranta pentru cei fara viza , bani si cap , in Romania am crescut , aici iubesc , aici traiesc , de aici sunt , m-am inradacinat aici , aici cresc si tot aici imi voi lasa samanta , e tara mea , o iubesc
      In prezent , nimic nu e schimbat , poate doar compensat , in trecut cand comunismul era , traiai binisor , astzi esti liber , atunci erai slab , azi esti la fel , atunci erai bogat pe nedrept , azi sarac cinstit , Romania nu s-a schimbat , ci doar ca toata lumea a primit ce a meritat pe deplin , nu spun ca asa e in totalitate , pana si astazi exista nelegiuiri , nedreptati si alte chestii neortodoxe , dar unde exista doar bine? Unde poti traii fara frica? Fara primejdie si amenintare? Nicaieri , de aceea , iubeste Romania , nu spune ''Imi urasc tara'' , nu spune ''Uras ca m-am nascut aici'' , in primul rand multumeste-ti parintilor ca te-ai nascut , tu poti sa-ti faci viata bun , doar tu , nu conteaza pe ce culoare de pamant esti , ca e argila , fa oale , ca e bogat , creste porumb , ca e tare , fa-ti o casa , traieste , fa-ti viata tu , nu astepta domni cu ceva in fund sa-ti faca viata doar din teorii politice si scoli multe , asta e dreptul tau , libertatea , opinia si fapta.
     ''Hai sa dam mana cu mana , cei cu inima romana...'' , asa zice un vers din celebra Hora a Unirii , hai sa dam mana cu mana , toti cei care ne iubim tara , sa nu o dezgustam , sa o ingrijim , sa o reconstruim , sa face pentru ea , doar ce e bun si ce e potrivit , nu inseamna ca daca tu stai la tara si nu iesi niciodata din ograda si muncesti toata ziua , Romania e o tara urata sau rea , tu esti devina , descopera-ti tara inainte sa o judeci , de ce America e o tara frumoasa cand tu ai vazut-o doar in poze ? De ce crezi ca daca nu ai bani , acolo esti fericit? Romanule , traiesti deja acolo unde totul e posibil , nu fi lacom , nu fi rau , nu traii cu mofturi , modestia iti aduce fericirea , nu esti sarac daca nu-ti permiti ceva scump , nu esti bogat daca iti iei un pachet de tigari pe saptamana , esti modest , fi asa , nu-ti fie rusine , omul isi face viata cu cap , nu fi gelos pe ceea ce are altul , e facut cu cap , chiar daca nu e drept cum si-a obtinut bogatia , a fost destept acel om , a reusit , dar din pacate , fiecare nelegiuire are o pedeapsa , deci , fi destept , fi modesc , Romania te iubeste.
      Suntem aproximativ 19 milioane de romani , toti sunt romani , dar mie sila de numarul de oameni care cu adevarat isi iubesc tara , parerea mea este ca patriot nu te numesti cand arborezi un steag sau canti un imn , patriot esti atunci cand iti iubesti tara , cand faci ceva pentru ea , cand construiesti , ai incredere , investesti timp , bani , dragoste si suflet in ea , asa ca gandeste-te de doua ori , inainte sa spui ''Sunt patriot si-mi iubesc tara'' . Nu e nicio rusine sa spui ''Romania , te iubesc!'' , fi parte din Romania , lupta impotriva nedreptatii , fa parte dintr-un sindicat , iesi in strada cu fratii tai , striga ce nu-ti place , foloseste-ti capul de roman , fi roman.
     Chiar daca multi romani sunt plecati peste hotare si cred ca acolo le e mai bine , cred ca acolo e diferit fara de aici , au dreptate , dar credeti-ma , le e dor de tara lor , le e dor de frumusetea tari lor , nicaieri nu-i ca acasa , de aceea cand cineva ii intreaba daca le e dor de casa , in ochii lor se vad lacrimile cristaline , iubesc Romania cu adevarat , iar astazi e ziua ei , ziua Romaniei , sunt fericit , nu conteaza data , ziua Romaniei e in fiecare zi , pentru ca in fiecare zi suntem romani , traim ca niste romani , de la romanii care ne-au cucerit in trecut si pana azi , am fost romani , nu am renuntat niciodata , chiar daca am trecut prin razboaie , moarte , dezamagire si cuceriri , Romania exista , iar romanii nu se vor pierde niciodata , oriunde am fi .
     La multi ani , ROMANIA!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu