miercuri, 30 octombrie 2013

Sora mea

E atat de fericit momentul in care viata iti ofera o mana de ajutor atunci cand esti la nevoie , e atat de frumos momentul in care afli ca nu esti singurul lafel , e atat de fericit momentul in care realizezi ca scopul tau e sa te nasti , sa traiesti si sa mori , fercicire cu pic de stop de ser. Fiecare ne nastem intr-o familie compusa pe intreg dintr-o mama grijulie si un tata poate , iubitor , dar pe langa acest fapt de laudat , de auds in slavi , este faput ca in aceast grup minunat exista si un alt membru , fie mic , fie mai mare , exista pentru mine , ori , exist pentru el , o sora , un frate , o lume ne desparte , poate cativa ani , poate cateva zile , ori suntem amandoi din aceleasi idile , adusi la lumina zilei de un moment de implinire , placere intensa , incitatie , dar nu asta e importanta momentului , ci faptul ca intr-o clipita poti transforma si vedea viitorul prin ani , multe secole de acum pana spre sfarsit , poti prevedea o bucurie , un nou destin , dintre cele care vin si mai vin , un destin , care se va naste , va fi trait , apoi implinit , murirea. Acum , fiecare poate spune personal orice , poate sa vada negrul ca pe un alb mai murdar , ori poate ziua , un alt prilej de neghiobie , dar eu , eu imi vad sora ca pe un personaj angelic , o diferenta poate nu prea batatoare in vaz , dar la auz suparatoare , o diferenta de ani , dar nu de inimi , ori poate doar gandu-mi surade , apoi , fizic , nu conteaza ca ea e o ea , iar eu un eu , conteaza ca iubirea care poate fi intre doua fapturi , apare intermitent si in aceasta relatie de fraternitate , chiar daca nu apare ca a fi o legatura vizibila , comportamentul ni se alatura in momentele de dor , suferinta ori napastuiri. Alaturi de acest dar oferit din dorinta , petrecem  in acesta viata de vis , multe , multe povesti ametitoare si pline de cuvinte ne mai auzite , povesti cum doar in basme auzi , dar reale printre noi , intamplari hazlii , altele mai putin bune , de la prima cazatura cu bicicleta , acum aruncata in podul casei vechi un plangeam cand primeam o palma din merit , unde am trait ca sa stiu povestii asta , iar , locul un bicicleta sta , mai demult , tot acolo era , incarcata de parf , dar tot atat de amintiri bune , amintiri cu lacrimi in ochi spunand acum , amintiri care le vreau date prezentului , iar tot ce a fost , sa mai fie. De la prima julitura in cotul care vorbeste mai mereu cu cele doua liniute parca trasate din dorinta ca maine sa-mi aduca aminte de azi , si-mi aduc aminte cum doar eu cu tine , ne tineam de urat , unul altuia , pentru ca parintii erau departe , departe pentru a ne aduce un trai , o viata mai buna , o bicicleta noua , o noua julitura , dar tu ai avut grija de asta , ai avut grija , ca nevoia mea sa nu mai fie una , ai avut grija ca visul meu sa devina realitate , ai avut grija ca greseala mea sa fie rasplatita cu o corectie meritata , fiecare durere imi aduce aminte de tine si nu ma plang , mi placi , pentru ca stitul tau mi-a prins , s-a imprimat pe mine , in gandul meu , pe mintea mea , fiecare perete de carne goala pe care ai scris din intentie unele reguli de care si astazi mi-e frica , te iubesc , pentru ca e o certitudine , din momentul in care am realizat prima data cine esti , din momentul in care ne-am jucat prima data , de la inceputul primului cuvant , chiar daca insemnatatea lui nu e mare , ci doar faptul ca azi pot sa spun asta in scris , faptul ca azi pot sa scriu despre ce a fost , ce am trait cu tine , cu fata , unpic striba in partea din fata fetei , unpic cu parul scurt , baietoasa , jucausa cu vesnicile vehicule , masinile , te tin minte , imbracata intr-o bluza de baiat , poate a tatei , imi e dor de ea , imi e dor de tine , imi e dor de ce a fost , vreau sa traiesc inca odata trecutul , iar prezentul sa nu mai fie , sa-l uit , sa traiesc in continuare fara ca ceva sa-mi spuna ca am trait un moment prezent. De la prima mea boceala , de la primul meu zumzet , ori cu sticla de lapte la gura , suzeta vesnic dulce chiar roasa , imi aduc aminte de tine , pentru ca tu ai fost langa mine , m-ai invatat ceea ce ai nostri parinti te-au invatat pe tine , m-ai invatat ceea ce tu stiai si te iubesc , imi pare rau ca o spun atat de tarziu , dar macar , timpul nu e impotriva mea , nici macar forta , dar te intreb , oare tu iti aduci aminte cu placere de prima mea 'scapare' , de intrebarile zilnice a profesoarei tale , despre mine , de entuziasmul tau inaintea venirii mele , de tata fugind cu disperare spre locul unde mi-a fost data viata , lumea in care am venit sa calauzezsc o lume in mine si sa particip impreuna cu toti la lumea nostra , in care murim , imi pare rau ca sfarsitul nu poate fi un nou inceput , aici pe pamant , pentu ca lumea , lumea , grea in toate cele , dura cu fiecare , marsava prin plan , aducand cu ea o harta , o harta alba , iar prin aceaa negura alba calauza esti tu , iar trasatorul , gandul tau , viata nu-ti ofera ce nu-ti doresti , ori faptele-ti cer. Ochii mei caprui , semnul de pe deget , semnul din mijlocul fruntei mele , ori semnul din inima mea , adanc pus la scuteala , inca te vad , inca stiu ca esti aici langa mine , fiecare semn trait cu tine , mai vreau o viata alaturi de tine , pentru ca te-am iubit , o fac si mereu va fi o premiera pentru mine ca fac ceva ce nimeni nu poate face , ceva unic in lumea asta intrortocheata si plina de ura , dulceata aruncata pe geam , un afis pe fiecare om , fiecare zicand ''sunt eu''. Tot ce am facut cand nu depaseam inaltimea roatei de bicicleta , tot ce am facut cand ochii imi erau ca niste bilute de ciocolata , dulci si lucitori , tot ce am facut cand mana ta imi era cat a mintii gand , am petrecut cu tine , in prezenta ta companie , in a ta vorbire , ai stiut mereu cum sa-mi zici ca nu fac bine , ai stiut mereu cum sa ma faci fericit fara sa te faci vazuta , ai stiut mereu ca tu esti singura care stie sa faca totul pe stiutul si placerea mea , iti multumesc , adanc o rasplata nu gasesc , doar iubirea mea , sper sa simti tot ceea ce simt eu , sa fi trait fiecare intamplare cu aceeasi intensitate cu care eu am reusit sa dau peste cap toate belelel , sa cresc adrenalina in mine atunci cand numele meu rasuna cu un ton de vina amrnica , iar eu raspunzand spriat si primid corectia pe care mai devreme doar o visam ca si consecinta a faputul dus la capat , fara cap. Anii au trecut , iar noptile si mai usor , iar eu , eu am reusit , poate un defect , poate o dauna , am reusit sa ma desprind de tine o clipita , iar acel lucru mi s-a parut cel mai extrem posibil , trairea intr-un loc unde nu exista ea , ci doar eu si ceilalti , foarte ciudat in ochii si mai extrem in gandul meu mic , eram mic , prea mica ca lumea macar sa-mi observe inima si intentiile pe care azi le am pe o foaie goala , o foaie pe care incerc sa depan amintiri uitate , dar acum noi , imi pare rau ca timpul trece , vreau sa ramant vesnic traitor , dar alaturi de tine , pentru ca viata nu exista fara cineva , iar cineva nu exista fara viata traitoare , daunatoare , unica. Prima data , am crezut ca esti raul in chip de om ,dar nu , acum , acum in ceas de seara , nu departe de ziua , te vad intr-un pat vestejit , vechi ca timpul si te vad dormind , frumos , cu ochii inchisi , parca intr-un stip domnesc , cu mana sub capu-ti lin respirand , ceva ce ma uimeste la oricine , stiul de a fi , iubirea pe care o port , lumina zilei in asfintit. Inspiratia nu prea ma incanta mereu cu o ureche pentru cuvinte excentrice , dar , daca ar fi un moment de non-sens , caracterul tau m-ar ajuta extrem de mult , pentru ca tu apari ca find , un invatator , iar , iar cum , incerc ceva ce nu mi-am imaginat ca vreodata voi face , ori ca vreodata voi fi aici , aici unde sunt , tu , o femeie in toata firea acum , o fata in ziua de ieri , o fata frumoasa in felul ei , cu ochii sclipirtori in raza soarelui bate , o fata cu parul mult prea lin , o glas raspicat , nascut pentru a fi al tau , un chip unic , precum iti e , un chip al carui rama nu o sa-l uit pentru ca uitarea nu este ceva ce de tine se prinde , ceva ce de nimeni nu ma uit , te voi aduce aminte mereu pentru ca esti mereu aici , aici langa mine , inainte sa ma nas , am fost dorinta ta , iar acum , nascut , pe picioare de om ca mine , acum , tu esti dorinta mea , vreau sa stai mereu , nu cu mine in trup , nu langa mine cu suflu , in inima mea mereu , vreau sa salastuiesti acolo ca un om de urmat , un lider la care aspir ca , candva sa fiu in loc de pus acolo , te vreau mereu , ca aminitre reala , mereu in viata , in viata pentru mine , posesiv , dar iubitor. Nu pot sa-mi dau seama cat inseamna pentru tine , faptul ca pot si vreau sa fac orice , dar atunci cand esti cazut si vreau sa te ridic , insa nu pot , am sa ma asez langa tine , iar daca ingaduinta va vrea ca amandoi sa ne ridicam , atunci amandoi vom fi la pamant , iar in picioare vom cadea pentru ca totul este posibil , iar dorinta din mine , vie pentru totdeauna. Exista un mare largamant in care se afla fiecare intamplare cu tine , imi aduc aminte , prima mea incercare la soda pe care incercam , o amarata de omleta arsa sa fac , dar pana sa vi tu , s-a dus , o necesitate in crestere , ceva dorint pentru a fi dorind , imi  aduc aminte cum de multe ori te-am batjocorit , imi pare nespus de rau , regret momentul in care am facut-o , regret ca am trait sa zic asta , nu mai vreau , vreau , puful sa intre , sa fie pretutindei , iar atunci cand cazi , ori de o-i cadea vreodata , sa nu ne doara , sa fim impreuna intr-un nor , povestindu-ne ceva ce doar gandul nascoceste si mintile noastre au trait , te iubesc , mereu un gand fara sot , mereu esti unica , mereu  esti ea , singura care a reusit. Vrei un venit , o contributie la viata , te-ai sacrificat pentru un scop nobil , pentru tine in primul rand , dar acea firimitura aruncata si mie , inseamna multe si merita nu doar respect , ci multumire deplina si implinire pe seama ta. Ceva s-a intamplat , regret , am sarit intr-o lacrima de oboseala sa te ajut , eram disperat dupa viata ta , sa te ajut ca pretuirea sa fie mai mare decat rasplata , iar in acel moment de cumpana , eram pe marginea prapastiei , de multe alte ori am mai fost in acel loc comun , dar niciodata nu voi cadea , pentru ca sunt puternic , pentru ca noi doi suntem puternici si am vrut sa te ajut , acum , poti singura sa deprinzi ajutorul meu , dar gandu-mi sta la faptul ca am facut ceva , dar nu cu totul in scopul lui , te iubesc. Am ramas marcat de un sunet groaznic , un sunet care venea dintr-o masina de prim-ajutor , un sunet zgaltietor , venele imi tresareau la auz , vederea-mi plangea , nu stiam ce s-a intamplat , am rugat , m-am rugat sa nu cedez soarelui , intamplarii nefericite , iar ajutorul meu a fost El , chiar daca nu l-am simtit , sunt convins ca a fost mana sfanta a Lui , gandul Lui in mainile mele si Ii multumesc Lui , tuturor , am trecut de acea pasa proasta , am reparat atat cat pot, ceea ce am eu de facut , indatorirea mea spre darea mea , negotul dus cu viata la fiecare intersectie , fiecare bariera care ma impiedica sa ajung la capatul dedus , te vreau , vreau sa-mi fi alaturi mereu , esti sora mea de sange , sunt sange din sangele tau , mereu ai fost , esti si vei fi pana cand sangele va iesi din pamant , iar sufletele noastre vor fi intr-un camin comun , intr-o mare de alb , dincolo de niste porti ferecate raului , unde te pot ocrotii fara greutate , fara savarsire , fara sa te ranesc insa-mi eu. Imi impartasesc cu tine , fiecare taina , fiecare zambet , fiecare motiv al vietii ,  orice raset zgomotos , fiecare lacrima de durere , fiecare vorba despre tine , creem o poveste despre noi , acum , dar in ochii altuia , in ochii celei care ne-a vazut ca pe niste fapturi mirifice , cea care a crezut in noi , ne-a oferit incredere si de multe ori am rupt-o in schimbul unui miraj trecator , cea pe care o iubim , cea care indura greul pentru a oferii usor , iar usorul nu este un cuvant , ci un lucru obtinut niciodata , e greu sa patrunzi in tenebrele noptii , dar pot sa-ti induc placere , nu spun nimic , dar fac totul , te vreau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu