duminică, 29 decembrie 2013

Revelionul

E aproape noul an , doar cateva zile ne mai despart de sfarsit si de inceput , se zice ca atunci cand bate ceasul de miezul noptii , atunci cand prima secunda din noul an incepe , trebuie sa iti pui o dorinta , sa te gandesti la ceva ce vrei , e specific intregii luni decembrie , o luna a bucuriei si a cadourilor , a zambetelor si a rasetelor , o luna perfecta , vorbesc despre trecerea dintre ani deoarece e inca un fel de sarbatoare de care nu sunt placut surprins , ma bucur de ea la fel cum toti ceilalti o fac , incerc sa o petrec cat mai bine , sa ma simt foarte bine , dar totusi ceva ma roade mereu atunci cand dau navala peste mine toate acele intrebari ''de  ce? , cum? , ce? , oare?'' , nu mai pun acele intrebari inoportune pentru ca nu-si au rostul , aceasta este poate ultima mea postare inainte de sfarsitul anului si as vrea sa inchei fara sa pun intrebari la care voi raspunde tot eu , insa in schimbul acelor lucruri fara rost voi povestii revelionul asa cum e , il voi rostii ca si cum il petrec scriind , o mare placere , pentru ca prin scris traiesc , prin scris sarbatoresc , nu exista eveniment important , zi de neuitat , intamplari de-o seama care sa nu le fi povestit , care sa nu le fi pedepsit in scris , iubesc ceea ce fac la fel cum iubesc destinul meu , la fel cum iubesc sa fiu , cum iubesc sa merg , cum iubesc sa traiesc. Aceasta trecere dintre ani , aceasta transhumanta de la un an la altul , chiar daca anotimpul nu cunoaste aceasta trecere , este sarbatorita pentru ca este un eveniment unic in perioada celor 365 de zile ale anului , este o sarbatoare care nu e cu rost calendaristic crestin , este mai mult ca o zi de nastere cotidiana anuala pentru ca atunci cand ceasul trece de fix , un nou an ia nastere , un nou inceput isi face loc , multe mituri legate de aceasta trecere sunt , unul dintre ele spune faptul ca in noaptea dintre ani pentru a avea noroc in anul care urmeaza trebuie sa porti ceva rosu pe tine , un obiect de imbracaminte colorat cu , culoarea rosie , pentru ca din vremuri  vechi se zice ca aceasta culoare focoasa si vie , plina de speranta aduce cu ea si norocul rar , al mit ar fi acela al mancarii inainte de aceasta trecere , ultima masa a anului vechi , macarea care contine carne de peste , stiim bine ca aceasta carne contine multe fibre , vitamine si mai ales fier care ne intareste oasele , din proprie deductie tin sa cred ca aceasta mancare este specifica perioadei deoarece ceea ce contine carnea va fi mult mai inmultit anul care vine , va aduce bogatie si sanatate trupeasca , vin cu un alt mit , acela al banilor tinuti asupra ta la momentul magic , la momentul de care toti se bucura , la momentul in care sampania curge , totul e scaldat in bucurie si zambete , alte ori din pacate unii nu au aceeasi melancolie flegmatica , nu poti schimba ceva ce se intampla acum , dar poti schimba ceea ce va urma , astfel de aceea sunt vestite aceste mituri pentru ca au ca scop aducerea de speranta celor care nu mai pot sa creada , acesti bani tinuti asupra ta la momentul fastuos aduc inmultirea lor peste an , chiar daca aceste mituri sa zicem ca sunt destul de nefondate , uneori chiar dau roade , chiar functioneaza , ori pur si simplu dorinta aceea se implineste la aniversarea anilor , o spun pentru ca tin sa cred ca am trait o astfel de implinirea. De-a lungul timpului , omul are nevoie de speranta , omul nu poate traii fara ea , as vrea sa spun ca tot ceea ce a fost creeat de Dumnezeu este intr-o armonie perfecta , timpul este pentru om , lumea se sprijineste pe socitatea umana , aceasta societate nu poate exista fara legaturi profesionale si sentimentale , cum doar omul detine aceasta caracteristica , omul este baza vietii , omul este apogeul creatiei , perfectiunea exista oriunde , dar avem nevoie de ochi si un suflet care sa poata , sa vrea si sa stie ceea ce este perfectiunea cu adevarat ,trebuie sa o simti. Revelionul , nu insemana doar bautura , muzica de proasta calitate , voie buna , bucurie , dans si mancare , revelionul mai insemana si deschiderea unui nou  drum , unui nou capitol al vietii , daca aceste mituri relatate mai sus chiar aduc cu ele implinirea , viitorul se poate schimba in fiecare moment , lucrurile trupesti aduc implinire doar trecator , mancarea grasa , bautura ispititoare , betiile de uitat , petrecerile care tin intreaga noapte , o zi in care Pamantul si omul sarbatoreste aceeasi sarbatoare , indiferent de religie , majoritatea va fi intotdeauna cea mai mare , aceasta perioada sau acest moment al anului aduce cu el si implinirea in sine , aduce cu el un cadou , cum stim ca la fiecare zi de nastere este bunul obicei de a cadorisii sarbatoritul , ei bine , acum este exact viceversa si este un fenoment incredibil , sfant , divin cum poate ceva ce nu exista sa incante omul , cum poate ceva invizibil sa aduca omului placere , implinire , ma gandesc profund si gasesc ceea ce vreau sa spun , este ca omul nu e satisfacut doar trupeste , ci si sufleteste , deoarece aceasta mana cereasca aduce iubire , fericire , perfectiune , dar mai ales iubire , pot povestii indelungat faptul caci pana si pe mine simpla viziune a unor fiinte care invata iubirea , ma imbucura , voi lasa ceea ce e al Cezarului , Cezarului si imi voi continua suita cu alte itamplari. Cred , vreau sa cred si sper ca aceste mituri pot sa fie implinite nu doar odata , acum poate o zic cu lacomie , dar in aceast adevar trist exista si ceva bun , nu sper asta doar din stilul meu posesiv , ci si din cel comunicativ , pentru ca daca ceva bine mi se intampla mine , poate duce la un zambet zdravan si celui care este langa mine , celui caruia ii ofer oportunitatea implinirii , o parte din mine , fericirea , nu sunt cel mai bun exemplu de om , am vicii , am frici , am multe altele , dar eu cred ca stilul meu de gandire , sufletul meu , poate constituii un model pentru cei care vor ajunge in impasurile traite de mine , pentru ca de fiecare data cand am ajuns intr-un punct mor , am acceptat consecintele dreptatii sau am comentat pur si simplu acel subiect , argumentandul si concluzionandul cu un sfarsit previzibil , bun , nu sunt Dumnezeu , nu mi-as dorii asta , este o hula , parerea mea , El este tatal nostru , trebuie sa-l respectam pe deplin , chiar daca uneori sunt mai demoni decat demonii , El stie ca noi credem in El , El stie ca nea dat in dar libera constiinta  , libertatea , cel mai bun parinte , creatorul nostru , dar vreau sa cred in El si sunt multumit cu ceea ce am , bunatatea cu , care sunt petrecut mereu de familia mea , nu mai mereu , dar cum se zice , acolo unde e loc de bine , e loc si de mai rau , asta e , dar din nou sunt multumit cu ceea ce am , sanatate , increderea in ziua de maine , bucuria trecutului si multumirea durerii trecute , trecute , dar nu dorite , chiar daca este un inconveninet , aceasta m-a invatat , aceasta mi-a dat un sfat , nu mai fa asta pentru ca data viitoare te va durea si mai tare , insa eu sunt incapatant si stiu ca acea durere nu a fost resimtita fara rost , acea durere am resimtit-o pentru ca am vrut , pentru aceasta este obstacolul spre implinirea , pe un drum de munte , sec , nebatatorit , neplanuit , ceea ce ai de indurat e dificultatea , oboseala , inclinatia , motivatia , dar si increderea , insa daca una dintre acesta nu e la locul ei , apare durerea , aceasta poate sa fie una resimtita adanc , aceasta poate fi resimtita mult timp , dar cand toate sunt in armonie cu tine , iar ele sunt intr-o continua linie de plutire pe cursul apei , cursul brizei care aduce cu ea mireasma , ceea ce te va aduce sus nu e nimic din ceea ce am enumerat , ci acea briza , nimic nu va mai fi dificil , nimic nu va mai fi in panta , nimic nu va mai cere o motivatie , incredere , totul va fi de partea ta. Nu mai sunt decat cateva zile pana la momentul basmic , momentul in care milioane de litrii de sampanie va curge , pana la momentul in care majoritatea oraselor vor fi luminate de sus nu de soare , nu de becuri , ci de om , de ingeniozitatea lor , de maiestria lor , pocnitori peste tot , acesta constituind un alt mit , pocnitorile si artificiile colorate de pe cer in momentul acela , de banchet , insemana alungarea raului pentru a nu mai fi si in anul urmator , acesta are ca scop insituirea fricii in frica , in rau , iar cu aceasta fiind spune , am incheiat ultima mea postare cotidiana , noul an poate imi va aduce nu doar inspiratie , ci si un nou inceput. Au trecut milioane de ani de cand Pamantul exista , au trecut un infinit de momente decat este , dar omul , gandul si speranta lui , vor exista mereu?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu