marți, 17 decembrie 2013

Motivul

Buna seara , ca in fiecare seara , astazi , astazi vreau sa vorbesc despre ceea ce ma motiveaza pe mine ca sa-mi deschid gandurile ca intr-un jurnal , ca intr-o carte in care scriu zilnic , dezvolt cotidian tot ceea ce are legatura cu mine , ei bine , in acest jurnal am o tenta de judecata pentru tot ceea ce mi se intampla , nu pot fi judecator unde toti sunt supusi , nu pot sa devin stapan cand insumi eu am nevoie de un rege , scrierile mele sunt niste articole consacrate , de multe ori au avut legatura cu cele mai importante teme literare , iubirea si dezamagirea , tristetea , iar ca motive , fericirea si durerea au fost printre cele mai importante , in viata omul are nevoie de un motiv pentru a continua , pentru a se da batut sau pentru a renunta sa lase moale mana atunci cand trebuie stansa. Ceea ce ma motiveaza pe mine zilnic sa continui este faptul ca , daca acum ceea ce fac nu ma ajuta , cu siguranta maine o va face , maine va fi o noua zi , iar eu un al om , nu renunt , pentru ca atunci cand renunti nu mai e cale de intoarcere , iar sangele-ti schimbat , lumea ma obliga mereu sa fac si ce nu vreau , lumea ma obliga zilnic sa o urasc , dar in fiecare zi imi dau seama cu adevarat cat o iubesc , depind de ea , totul depinde de mine , cat timp traiesc , destinul ma calauzeste. Motiv , convingerea care te determina sa infaptuiesti ceva , in domeniu psihic , am nevoie de acel motiv pentru ca maine dimineata sa ma trezesc , sa deschid ochii , sa ma imbrac , sa ies pe usa casei mele si sa plec spre un camp unde ma afund in ceata asteptand ziua in care luna decembire se va termina , firgul va fi mult mai rece , iar soarele va inceta sa mai lumineze orice. Zilnic ma ridic din pat si ma intreb amarnic 'de ce inca mai fac asta , de ce trebuie?' , chiar daca eu sunt cel care a formulat intreaga intrebare , doar eu gasesc mereu adevaratul raspuns , iar raspunsul sta in trup si gand , inca mai fac acest lucru pentru ca merita pe deplin , cum ar putea fi viata fara mine , cum ar putea fi viata cu mine in continuare , Dumnezeu mi-a oferit sansa la libertate , la proprile decizii , la un nou inceput mereu dupa orice sfarsit , iar raspunsul la intrebarea 'de ce trebuie?' , aici , aici am nevoie de cineva pentru a depinde , trebuie sa ma motivez , trebuie sa continui sa caut acul in carul cu fan pana in momentul in care il gasesc , iar dupa aceea , nu am de ce sa ma hazardez , pentru ca provocarile vin mereu una dupa alta si mereu ma vor gasii intr-o pasa prosta , o pasa in care nu voi fi in stare sa ma gandesc la ceea ce e bine si ceea ce e rau. Intr-o zi voi ajunge mare , asta era visul meu de mic , intr-o zi voi face tot asa cum imi place , visul meu mereu , intr-o zi totul va fi impotriva mea , in fiecare zi , intr-o zi , acea zi va fi perfecta , mereu , si ce daca esti ranit , si ce daca nu mai poti , si ce daca nu-mi sti limba , tocmai din acest motiv nu renunta , nu pune capat unui capitol fara sa pui un gram de concluzie , maxima 'intotdeauna cel mai destept cedeaza primul' e una dintre cele mai stupide , nu gasesc explcatia ei , de ce sa renunti la ceva ce-ti apratine , de ce sa cazi in groapa celuilalt , oferindu-i sansa ta , inteleg exista situatii in care chiar trebuie sa te comporti mai matur decat ceilalti copii , dar atunci cand vine vorba de motiv , de convingere , tu esti singurul stapan pe situatie , decizia e libera , concluzia e trasa de tine , destinu-ti urmareste si te indruma cu sfat , dar nu si fapt. Sunt un neghiob , mereu ma judec pe mine insumi pentru tot ceea ce fac , chiar daca sunt preinaltat , mereu sper la mai mult , sunt cel mai slab , nu pot sa conjug viata decat la o singura persoana , eu , iar asta ma raneste cel mai tare , nu pot sa am incredere nici macar in aproape , nu pot sa privesc pe cel care se uita cu emotie , pe cel care se uita cu ura , nici macar la cel care ma iubeste , problema imi apartine , ceea ce am inceput , trebuie sa termin , astfel , pun capat a tot , caut sa incep si sfarsitul nu vreau sa-l cunosc , nu mai dau importanta decat lucrului care ma afecteaza , lucrului care ma merita , lucrului care sunt eu. Constant scriu aici , aici in cartea vieti mele , chiar daca acest loc , virtual a fost creeat cu un alt scop , ceea ce e acum , nu mai conteaza ce a fost , imi doresc mereu sa fiu acelasi om , sa nu-mi pese , dar sa fiu atent , sa iubesc si sa urasc , sa fiu prieten si cel mai mare dusman. De aceea fac asta , pentru ca pot si pentru ca maine nu e astazi , azi te iubesc mai mult decat ieri , dar mai putin decat maine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu