sâmbătă, 21 decembrie 2013

Omul fericit si lista pentru Mos Craciun

Pentru ca este perioada sarbatorilor , iarna , toata lumea , dupa bunul obicei , isi doreste ceva de la Mos Craciun , de ce sa nu-mi doresc si eu? Eu , imi doresc ceva simplu , care nu are multa importanta , nu conteaza pentru nimeni , decat pentru mine , deoarece este ceva special , ceva in sensul caruia acest lucru este venit din raiul oamenilor buni , din lumea ingerilor albi si clari , frumosi si adevarati , curati ca dorinta mea , aceasta dorinta nu numai ca este una pe care bunavointa fiecaruia ar putea-o indeplinii , este o dorinta ca nicio alta dorinta , viata este cel mai oportun cadou oferit atunci cand faci cunostinta cu lumina , cu trupul oferit de Dumnezeu , sansa sa traiesti , sa simti si sa cresti , nu-mi dau seama ce am facut atunci cand m-am nascut , nu-mi aduc aminte nici macar ce am facut la 5 ani , dar ceea ce este important este ca acum stiu ce inseamna sa traiesti , stiu de ce m-am nascut , am idee de ce am nevoie sa visez , am nevoie de aceeasi dorinta , zilnic. Dorinta mea e ca fericirea sa ma cuprinda , sa cunosc noi granite , sa ma indragostesc din nou ca un nebun fara scrupule , dorinta mea e sa ajung din nou undeva unde am fost , inapoi pe tarmul basmului meu , acolo unde sunt fericit , implinit , e o dorinta simpla , una foarte simpla , am nevoie de ea precum de apa , in viata omul ca sa poata supravietuii are nevoie de hrana , apa si dragoste , acum , acum in aceasta perioada magica a anului in care zambetele apar peste tot , fie ea pana si frig polar , fie ea pana si zapada la mine in gat , fie ca nimeni sa nu mai stie limba proprie , dragostea este peste tot , am nevoie de ea , am nevoie de o ea , poate ca am gasit ceea ce cautam in aceste randuri , implinirea faptului ca mi-am putut destainuii dorinta , dar ramant cu o pata de negura pe creier acolo de unde va incepe toata nedumerirea , de ce nu pot lua parte la fericire , la dragoste , la tot ce-mi apartine , acum , nu maine , nu ieri , acum , stiu ca pe viitor dorinta va fi una cotidiana , chiar daca nu zi de zi , dar va persista mereu si nu vreau sa abuzez ca un prost de ea , vreau ca fericirea sa fie cu mine , sa ma tina de mana , ea sa ma tina de mana , am cunscut zambetul , frumusetea , iubirea , ceea ce implicit conduce la stimulul care ne inmoaie picioarele si ne lasa amutiti in  mijlocul drumului , ori fie unde , sunt mic , un pici , inca cu pistrui ca al celor care inca nu stiu ceea ce eu am dat de voie , nu am varsta de aur , dar nu am nici varsta la care de abea cunosc ceea ce inseamna a fi copil , atunci cand imi dau seama ca odata eram copil si imi doream sa fiu mare , sa scap de gura mamei , de obligaitiile fata de ea , de greutatea scolii , de orice ma impiedica sa fac ceea ce voiam , credeam ca a fi mare inseamna libertate , fara prejudecati , un zeu peste sine , acum , nu sunt un om mare , dar nici departe de a valorifica acea varsta , acel ocol spre maturitate , granita pe care in curand o voi trece legal si licit , imi doresc sa fiu copil ,  sa pot striga tare 'fac ce vrdeau' , iar cineva de acolo sa spuna 'asa e , dar ceea ce vrei tu , nu e ceea ce vor altii' . E Craciunul , putin ciudat , anul a trecut ca si cum ceasul meu purta doua baterii , nu doar una , chiar daca ceasul meu e unul mecanic , in acest an am avut parte de multe , de multe senzatii , durere , dulce , amar , acru , colorat , frumos , fericit , iubit , mort , inviat , distrus , inocent , liber , grijuliu , prost , destept , nepasator , iar acum am ajuns la capat as putea spune , la finalul unui an , nu inteleg de ce atata harababura , totul continua la fel , este doar o perioada a unei sarbatori mari , Nasterea Domnului Iisus Christos , oamenii abuzeaza , totul continua ca la inceputul anului acesta , lin , greu , frumos , pentru ca dupa aceasta escapada de cateva zile , totul se duce de rapa , unora le pare rau ca a fost acest moment , le pare rau ca si-au dorit o dorinta , aceasta a fost indeplinita , iar ei nesatisfacuti. Mi-e frica , oare ceea ce-mi doresc eu , e corect , oare pot sa gresesc prin asta , pot sa fac rau , chiar daca imi pun problema ca nu-mi pasa de ceea ce li se intampla celorlalti , imi pasa , sunt ingrijorat de ce poate urma , care poate fi urmarea a ceea ce imi doresc , vreau sa fiu fericit , iubit , perfect pentru cineva care nu  vrea decat fericirea , imi doresc sa gasesc din prima cautare viitorul , sa ma nasc inca odata ca sa pot sa depind doar de o ea , pe mama mea o iubesc la fel de mult cat imi pretuiesc viata , adica , cel mai ridicat grad de iubire , de e bine , de e rau , la capatul tunelului e doar o iesire , nu vad nimic dincolo de perdeaua impermeabila de lumina , astept ca sa trec de ea , iar dincolo poate fi potopul care ma alunga din varf spre vale , din respect spre pierzare sau poate fi soare si frumos , cald si destins , iar , ceea ce am trait ca sa pot ajunge , va fi trait de altcineva pentru a ajunge. Mi-e greu , chiar daca am detoate , nu-mi lipseste nimic material , familia mi-e aproape , totul merge ca pe roate , am nevoie sa iubiesc , sa simt cum sarut buzele celei pe care o iubesc , sa ii mangai parul , sa ma holbez mirat la ochii ei , pentru ca in fiecare gasesc cate ceva , sa strang in brate corpul ei plapand , sa mai simt odata acel fior de nesiguranta , sa mai simt acea emotie patrunzatoare. E Craciunul , din nou , ciudat , bardul nu-mi e impodobit inca , astept sa pot face asta , astept sa vina Ajunul , astept sa vina Craciunul , sa vina urmatoarea zii , sa pot sa ma bucur de cadouri , chiar daca nu am , sa astept ziua dintre ani , sa ma bucur de ea , la fel cum multi o fac , nu vreau sa fiu ciudatul dintre normali , ci normaul dintre ciudati , sub brad voi gasii o multime , lumina lui , mirosul prielnic , gustari dulci , sarate si de mama faurite , sub brad voi gasii , cadouri , impachetate cu grija , in foaie de cadou , rosie sau albastra , galbena sau verde , bradul e semnul Craciunului , iar simbolul lui , Mos Craciun , asa ca , ca multi copii , am sa fac o scrisore lui Mos Craciun , chiar daca suna prostesc. ''Draga Mos Craciun , anul acesta nu am facut doar bine , dar am invatat sa pretuiesc ceea ce cu adevarat merit , nu stiu daca tu chiar existi , mama spune ca nu , eu cred ca da , anul acesta am trecut prin mult rau , am fost rasplatit cu durere , am iubit ca mai apoi sa fiu ranit , am pretuit ca mai apoi sa fiu vandut , am trecut pe aici ca astazi sa revin din nou , Mos Craciun , ceea ce-mi doresc eu de la tine nu e ceva care sa fie greu de dus in sacul tau , nu necesita niciun cadou , nici o foaie , niciun ambalaj , poti sa-l arunci pe fundul sacului , dar vreau sa-l primesc acel cadou pe care-l vreau , e usor , nu e mare , e mic , dar nu cuminte , e a sufeltului meu menire , nu al gandului placere , draga Mosule , vreau de la tine , fericirea , sa zburd pe un deal cu sania , sa zambesc , sa ma bucur , dar cel mai mult sa iubesc , sa fiu fericit , asta imi doresc , sa zbier , sa plang de fericire , nu am simtit niciodata asta , dar cred ca e frumos , foarte frumos , vreau sa fiu fericit , iar acest cadou , il vreau ultimul , e tot ce-ti cer vreodata  , fie mult , fie putin , asta imi doresc , asta vreau , lasa-ma sa pun mana pe piatra filozofala , iar multumirea mea e tot ce ai nevoie. Mosule , daca citesti asta , cred ca stii ce ai de facut , sa cantaresti tot ce e de facut , tot ce am facut , sa vezi daca merit , sa vezi daca anul acesta sub brad va fi ceea ce-mi doresc . Spre incheiere , draga Mos Craciun , tu acolo , in Laponia , departe , unde e frig , tu si cu spiridusii tai, faurind cadouri pentru cei care nu-s de mine , te rog , nu trebuie sa folosesti nimic , nu trebuie sa gandesti aproape sub nicio forma , te rog , fericirea insemana totul , noroc , viata , moarte , inviere , vesnicie. Sper sa nu ma uiti , pentru ca eu sunt acela care in toata viata ta a fost singurul , singurul care a cerut ceva mai mult decat o jucarie , a cerut sa fie fericit , sa fie omul fericit.'' Date fiind , totul e gata , mai sunt 4 zile pana la Craciun , lista pentru el e gata , nimic nu opreste timpul , merge tot fuga . Mosule , sper ca stii ce vreau sub brad , acum nu mai am decat de asteptat , sa fiu fericit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu