miercuri, 11 decembrie 2013

Nebunia

Pana in acest moment , am cunoscut nebunia ca un fel de manifest copilaresc , dar acum , acum nebunia este o boala generica care afecteaza judecata omului , implicit actiunile lui. O intamplare ca orice alta intamplare , spre exemplu , poate schimba un om , in fiecare zi cunosc din nou o noua limita tot mai inferioara a omului , este destul de dezgustator sa stii faptul ca oamenii pur si simplu se reinventeaza pe ei pentru a fi oameni mult mai rai , mult mai dezapreciati , mult mai superior in opinia lor , acesta este un jurnal in care scriu memorii , intamplari bizare , lucruri cu bucurie si o multitudine de povestiri care ma fac fericit , dar acest fapt scris acum este putin diferit de celelalte , deoarece implica mult mai mult decat simpla-mi persoana , implica familia mea , iar ceea ce neglijeaza mentenata grupului din care provin , deranjeaza si caracterul meu , am un temperament flegmatic , dar precum stii , temperamentul este educabil si eu ma pot incovoia dupa cererile mediului , pentru ca vreau sa apar o demnitate si sa distrug o alta , critica nu este decat frica de a vorbii prin fapte. In ultima perioada a acestei generatii au aparut atatea controverse in legatura cu ceea ce are loc in trupul si mintea unui adolescent , cresteri , evoluari , trupesti si mintale , pot sa vad decat cu un ochi deschis ceea ce altii nu pot simtii cu inima , toti au un caracter aparte , superior ca temperament , dar inferior ca si calitate optima de functionare in cererile mediului , nu aspectul , nu vorbele , nu trupul te face om , ci tu te faci om , familia iti e oferita de Dumnezeu , prieteni iti alegi tu , dar conducatorul propriului caracter este tu , iar simplul meu sfat nesemnificativ este acela ca , nu exista inceput fara un sfarsit previzibil , nu exista trai fara rau , iar copii de astazi , adulti in toata firea , inca au o gandire egocentrica , plina de intoleranta , lucruri marete , dorinte care nu-si au rostul si superioritate inferioara . Tocmai din acest fapt , gena cred ca a fost mostenita telepatic de catre oamenii care in trecut erau cei mai mareti , astazi nebuni pe toata strada , nu stiu sa tina minte ce e bine pentru ei , ciuda , inconveninetul suprem , daca doresti un lucru , prima data trebuie sa il vrei , mai apoi sa obtii convingerea lui si sa te bucuri in sfarsit , oamenii adulti , parinti de copii , muncitori fara rost de comenta , au o inteligenta mult inferioara a unui copil care de abea in acest moment invata posesia unui obiect , afla indeletniciri kinestezice precum mersul , mancatul , lucruri banale , cotidiene , lucrui care au facut lumea complexa un mod simplu de traire. Voi , voi oameni care aveti scoala , sunteti invatati , diplomele pe care le ascundeti de vazul lumii pe fundul unui sertar , de ce sunteti asa? De ce nu exista tupeu , curaj , in orice fel , pana la urma , din nou , temperamentul este educabil , iar sustinerea unei teze cu diverse argumente este o specialitate generala a tuturor , asta este printre putinele lucrui care sunt invatate in adolescenta si persecutate de-a lungul vietii in orice colt al lumii. Nu pot citii ganduri , nu pot merge in locul altcuiva , dar singura mea nelamurire este aceea ca , oare , dar oare de ce nu putem fii cei care ne dorim , de ce perfectiunea nu exista macar fizic , mental nu folosim decat 10% din creier , dar acea parte neinsemnata poate sa imagineze lucruri nestavilite , basmele , rima , fabula , discursul , romanele , prezentarea , nu au fost totdeauna o definite , nu au exsitat mereu cai care sa te indrume spre crearea lor perfecta , mai intai sa existe acestea , a existat creatia , a existat initiativa , stilul liber , cel pe care-l adopt mereu , nu vreau sa traies dupa reguli , dar pot realiza singur si sigur ca aceste reguli nu sunt reguli restrictive pentru a nu putea creea placere , ci sunt legi care trebuie respectate pentru ca societatea sa functioneze intr-un cadru 'perfect' , nu de multe ori pana si eu am fost o exceptie care nu a luat in seama reguli , insa consecintele m-au invatat care sunt cauzele , mereu neglijez pe altii pentru a ma putea menaja pe mine , o singura data am incercat sa fiu cel pe care toata lumea il are la ideal , cel pe care toata lumea l-ar dorii la inima , ce credeti , am devenit asa cel putin pentru o minimala persoana? Sub nicio forma , nu eram decat copilul natang care sta mereu si se gandeste la ce face , cel iubaret , neglijent , intreb , meritul nu trebuie cerut , dar meritul exista? Din acest fapt , ceea ce fac nu are un scop material , tot ce ma inconjoara depinde de mine , tot ce ma inconjoare , depind de tot , nu renunt , speranta moare ultima , iar dupa ea , eu. Cea mai slaba arma a omului este forta , zic eu , dar uneori ma gandesc , care e cea mai dureroasa durere , ce te raneste mai tare , un glont in cap sau o dezamagire permanenta , nu pot compara pentru ca cea mai mare durere a mea a fost cea trupeasca , las deznodamantul altuia care chiar vrea sa puna bazele unei defintii , eu nu ma simt in stare . Ei bine spre final vreau sa-mi exprim dezamagirea pe care o port pentru comportamentul meu nesuferit , negandit , cunosc cauzele si consecintele deja resimtite si imi dau seama , poate prea tarziu ca placere dauneaza , oricare ar fi ea , nu stiu cum sa ma comport , nu stiu cum sa fiu eu , sa fiu perfect , nu vreau sa port ura , nu vreau sa-mi fie purtata , dar vreau sa cunosc singurul om de pe aceasta planeta , poate inca nu a luat nastere , dar in viata asta vreau , vreau sa-l cunosc pe omul care seamna cu mine , care poate sa ma fericeasca in aceeasi masura in care au am ridicat ponederele definitiei fericirii , ma rog zi de zi ca acea persoana sa existe langa mine , sa o cunosc , sa traiesc o poveste ca intr-un film cu adolescentii de la liceu in care cel mai bun prieten te intelege , poti sa-i expui orice dorinta , implinirea nu conteaza , sa ma cert cu acel cineva , iar maine sa o tin de mana si sa-i spun cat de mult o iubesc. Oameni , rugativa pentru voi , jocul murdar va va improsca pe voi cel mai tare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu