miercuri, 8 octombrie 2014

Teatru de adjective

            Ma simt ca intr-un teatru zi de zi , am o minunata piesa de teatru de jucat in fiecare ciclu zi-noapte in fata minunatului meu auditoriu care fie pune mana la ureche , fie inchide ochii si da atentie mult mai multa confortabilitatii scaunului pe care se afla si pe care-l poate folosii ca pat in schimbul hazului , in schimbul mimei amuzante , a vorbelor care starnesc macar o clipire din ochi .      Teatrul asta nu e ca orice alt teatru , nu e ca Bulandra , Constantin Tanase sau Nottara , e mult mai vechi , e mult ma frumos , e real , acest teatru se traduce sa find prin definitia mea , viata , caci in teatru mereu se folosesc improvizatii , ei bine in viata nu te descurci nici macar o secunda fara improvizatie si toate acestea duc spre un lung sir de intamplari bune sau rele , caci viata e contruita din mai mult momente , cum si minutu' e din 60 de secunde , cum si eu sunt format din doua piese , carne cruda si suflet dulce. 
     Acum , ma pun in locul spectatorului si privesc , privesc o mascota meschina care se perinda dintr-un capat in altul al unei scene parca prea subreda pentru niste pantofi asa stilati ca ai , nu artistului ca suna prea de bun augur , ca ai bufonului imbracat in straie luate din piata din centru , e ceva ''la moda'' sa descrii un om pe care esti gelos ca fiind o pramatie politicoasa , un om cu amprenta comunismului , frumos , dar fara calitati , bland , dar o hiena , nevoia tuturor , dar gunoiul intregi lumi , ce sa si faci?! 
     Si stand pe scaunul ala asa de comod si uitandu-ma la ala cum canta el si sare si topaie ca o antilopa in calduri , imi dau seama ca teatrul e chiar fain , o sa mai vin p-aici , bilet ieftin , decor ieftin , ''carnuri fara suflet'' pe scena , la fel de ieftine , parca suntem la second-hand , 10 lei kilu' de tot ce vrei tu. Insa am omis ceva , nu am povestit cum a inceput tot . 
     Intr-o seara , defapt noapte in toata firea , stand pe Facibuci (Facebook) , de parca as calarii calculatorul , vad un anunt de la un prieten nou adaugat in lista mea , acolo scria ''piesa de teatru foarte interesanta cu interpreti amatori in aceasta seara , evident , bilet la un pret rezonabil de 10 lei '' , de parca banii astia ar fi aparut in borcanul cu muraturi , adica borcanul cu ''verzisori'' . Muratura , muratura , ce te-as mai baga in gura , dar nici pe tine nu te am , asa ca fac cu mana pe geam si deschid gura larg , asteptand sa ninga odata , ca vine iarna , cu degetu-n gura. Normal ca marchez acest prieten nou si anuntul lui , iar a doua zi cand ma trezesc pe la ora 2 sau 3 , sa-mi aduc aminte de teatru. Ma trezesc intr-un final undeva dupa ce scolarii demult au ajuns acasa , mancati , schimbati , gata de somn , imi iau freza si o dau pe spate cu putin lipici din gura , ma uit in oglinda arsa cu mucuri de tigara , trag un zambet sa vad cat sunt de frumos , schimb haina jegoasa de pe mine , iau o camasa de club alba , un papion putin descusut , niste blugi rupti prin genunchi si o haina de costum , stil sport . 
     Ies afara pe usa de la apartamentul inchiriat pe banii parintilor , ca sa merg la facultate tot pe banii parintilor , o incui si cobor scarile , calc intr-o balta de la stresina din fata geamului meu si imi continui calea , 10 metri mai tarziu , imi zaresc Golful minunat , tot din banii parintilor cumparat , asta-i Romania. Bag talpa in mansarier , ca daca scriam ''mansalier'' vedea dirigu' meu de la scoala si-mi sapa in scaun schimbator de viteze , ies in drum , in fata altei masini si plec in tromba , cativa kilometri mai tarziu , dupa ce am vazut la semafor cateva gagicute cu 'sumna' deasupra zonei epilate , wow , ajung la teatru , bag un 50 de bani la aparatul de parcare si intr-un stimat in teatru , ma pun pe locul din fata , ca sa vad bine performerii , daca-i una in fusta , in seara asta am ce face , ce ma bucur pentru mine. Sala se umple si ea in cateva minute , numai domni si doamen tare bine imbracate , mature , maritate si impopotonate cu zeci de haine , dezamagire. 
     Incepe , printre randuri vine un om mai lipsit de minte ca mine , cred ca ne asemanam , care strange banii de intrare , adica biletele , care nu sunt , vine la mine ,  ii zic ca n-am numa bacnote de 100 si zice ''tinere , lasa fie de la mine gratis , numa sa inveti sa fi om cu minte din tot ce vezi''. 
     Sarada isi da drumul si se trage cortina , pe scena niste mobilier luat de la gunoi , mobilier pentru care bunica mea stransese bureti din padure , grea viata de roman sacru si nepatriot , iubitor de BMW si shaorma turceasca , toti isi fac jocul , se sare , multa educatie fizica si normal ca , capul meu de baiat de bani gata se intoarce mai mereu peste umar sa vada audienta din spate , privesc adanc in ochii catorva femei cu chipul putin ridat , erodat de timp , vad ca doamna in mov ma dezgusta , ceva in negru se face ca nu ma vede , iar cea in gri , cea in gri se lasa greu , cred ca e pe ciclu , o las in pace , scurt si la obiect , spectacolul trece asa cum ma asteptam , lent , dureros pentru mine ca am plictisesc si amuzant cand cineva uita o replica si improvizatia undeva intr-un gemantan cu care s-a fost la mare in vara. Totul e gata , ies afara relaxat , imi aprind o tigara , ma uit la doamnele care ies din incapere , termin tigara si plec acasa , e zi din timpul spatamanii , deci nu e vreme de iesire , ma duc acasa si ma culc , maine e zi de cursuri si probabil o sa dorm la fel de bine ca azi . 
     Ajuns acasa , ceva se intampla cu mine , ma gandesc la toata lumea din sala si totul suna cam asa :
     Scaunul cu numarul unu rezervat de mine , 
     Locul cu numarul doi ocupat de o domnisorica frumoasa , silueta , timida , plina de vointa , tacuta , ascultatoare , visatoare , copila , cu un viitor maret . 
     Locul cu numarul trei , o fata atat de frumoasa , dar iubareata sacra , traditionalista , cu un zambet excentric , sentimentalista , un corp de invidiat , prietenoasa si zglobie.
     Locul patru , ocupat de o fata tare sensibila , timida , ascultatoare , primeste ordine si le implineste pentru ca e matura , stie ce vrea de la viata , stie sa iubeasca asa cum isi doreste , nu se lasa condusa de cine nu trebuie , cade in plasa visurilor.
     Locul cinci , o fata mica de statura , frumoasa si ea , visatoare , iubeste din toata inima , zambetul nu-i lipseste niciodata , totul se creeaza dupa dorinta ei , o zeita. 
     Locul sase , tot o fata care cunoaste termentul de invatatura ca o obligatie , ascultatoare , feriita mereu , suparata de tot ce se intampla , putini prieteni , cu gandul la ce mananca cand ajunge acasa. 
     Locul sapte o fata tacuta , dar teribilista , accente de femeie usuratica , saracacioasa in aratare , suflet de copil mereu , face cum i se zice. 
     Locul cu numarul opt , ocupat de o fata cu parul scurt , fata desfigurata de patanii , teribilista ca cea de langa , tupeista , narcisista , tot ce se intampla in jurul ei , o are pe ea ca protagonista , lumea se invarte in jurul axei numita ea. 
     Locul cu numarul noua , o fata grasuta , atat de fericita mereu , plina de credinta , iubitoare la prima vedere , simpatica , prietenoasa , dar si suparacioasa , cine are multe calitati , are defecte duble.      Locul cu numarul zece , o fata plina de fite , care nu se vede in oglinda decat pe ea , pe fata Pamantului nu exista decat ea , frumoasa , dar degeaba , frumusetea se expune prin iubire , nu prin atentie. 
     Locul unsprezece , fata in negru , cu ganduri sumbre , extrema , iubitoare , dependenta de un el , viata fara zambet , e ca sucul fara gustul dulce , mereu neagra in sulfet , pe langa ochi si in cap. 
     Locul doisprezece , fata care tace , proiecteaza in gand , expune fizic si doare dublu , timida , dar smechere , cuminte , dar nelegiuita.
      Locul treisprezece si paisprezece ocpupat de doua fete diferite , care nu au nimic in comun din punct de vedere fizic , una slaba , una buna , dar din punct de vedre mental exact la fel , trase prin inel imaginar , tocilaritate , prietenie , chip de fata , suflet de fata , sensibile , mereu amuzate , cu notiunea vietii , dar fara practica. 
     Locul cincisprezece , o fata atat de complicata , poate trece de la o stare pozitiva la un negativa doar clipind , iubeste , dar nu stie cum sa o faca corect , vrea , dar nu reuseste singura , prietenoasa , dar mereu geloasa pe ceea ce are altul , visatoare , va avea un viitor cladit din cel mai rezistent material. Locul saisprezece , simplista , nu are ce cauta in viata de zi cu zi a cuiva , e o problema , intra , face impresie buna , iese , lasa totul intr-o balta de sange. 
     Locul saptesprezece o fata cu un viitor bogat , vorbareata , dorinta tututor , frumoasa , plina de vointa , incezatoare , respectuoasa , ce e frumos pana si lui Dumnezeu ii place.
     Locul optsprezece , un baiat cu accente de fata , face ce i se zice , lovesti fara sa zica ceva.  
     Locul nouasprezece , o fata atat de ciudata , frumoasa , dar urata , desteapta , dar proasta , culta , dar plina de fite , crescuta cu pampers si dulciuri.
     Locul douazeci , o fata speriata de viata , ea nu-si doreste mai mult decat ii ofera statul , se multumeste si daca n-are nimic , visatoare , plina de incredere cand asculta muzica , dar si pretentioasa. 
     Locul douazeci si unu ,  o fata care nu stie ce-i aia cumintenia , teribilismul , rebelitatea , josnicia , prostia , e la ordinea zilei pentru ea , se afla intr-o stare extrem de deplorabila , degradare masiva a tesutului de creier , hainele costa mai mult ca kilu' de carne de pe ea .
     Locul douazeci si doi , o fata care se gandeste la viitorul ei , nu-i pasa de altii , face ce vrea , totul cu perdea , o adevarata profesionista , in rest viitorul ii este cosntruit de cel cu care va convietuii. 
     Locul douazeci si trei , un baiat care viseaza , un baiat credincios , dar care iubeste mai mult omul decat juramantul lui , un viitor om de succes . 
     Locul douazeci si patru , un baiat , cu traditia in san , visator , petrecaret , cu viata la purtator , muncitor . 
     Locul douazeci si cinci , un baiat pasionat de viata , traieste asa cum vrea el , traieste pe picioarele lui , gandeste ca un om matur , traieste ca un copil imatur , se bucura de tot ce primeste , plange dupa ce da , zambeste la fiecare reusita.
    Locul douazeci si sase , mincios notoriu , petrecaret , cu zambetul pe fata , dar din cinci cuvinte , sase sunt minciuni , amuzant , pe placut tuturor , daca s-ar alfa pe marginea prapastiei , acolo ar ramane,
    Locul douazeci si sapte , baiat increzut , daltonist al vietii , bogatie , fite , narcisist , laudaros , smecher , prietenos .
    Locul douazeci si opt , baiat visator , viseaza orice , dar traieste o mizerie de viata , increzator , dar dezamagit , nu se limiteaza de la nimic , incearca , dar degeaba.
    Locul douazeci si noua , cel mai cumsecade om , tace , face , nu-l poti lua in deradere , iti este frica de el , dar mereu dai mana cu el si va injurati prieteneste. 


     Asa sunt asezati spectatorii , audienta , piesei mele de teatru , eu , nu pot decat sa performez cat mai corect si mai bine , iar ceilalti sa critice. Viata e o sarada , traieste-o si ea nu te va critica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu