miercuri, 22 ianuarie 2014

Regula de trei simpla


In matematica exista o regula , regula de trei simpla , care are la baza un calcul pentru determinarea factorului necunoscut , astfel , doi din cei trei factori , il rezulta pe al treilea , dar in viata reala , regula de trei simpla impune trei legi , reguli , ceva pe care trebuie sa respecti , iata cei trei factori ai acestei reguli , nu exista nu pot , nu vreau , nu stiu , in opinia mea , ceea la ce esti supus , mereu poti reusii , ceea la ce esti supus sa inveti , reusesti , iar ceea la ce esti supus sa vrei , intotdeauna iti va face o placere indiscutabila , acesti trei factori , importanti in zilele noastre , ne duc pe alte baricade , ne duc departe in zare , spre reusita , iar eu deduc ca din acest calcul al ecuatiei vietii , din cei trei termeni , va iesii un rezultat si anume , fericirea , implinirea. Lucrurile grele nu stau in forta , ci in capacitatea ta de a rezolva problema cu cap , nu poti muncii fara sa fi ambitionat sa faci asta , nu poti reusii fara sa vrei asta , iar niciodata nu poti cara in forta ceea ce nu exista , te lupti , te lupti zilnic , cu tine , cu cei din jur , cu restul problemelor , nu te intaresti fizic , dar poti sa te schimbi , sa devii mai bun , sa iei in considerare si nevoie altora , sa nu mai fi egoist , o fire egocentrica , treci la un nivel superior , traieste ca pe un nor pufos , chiar daca te doare uneori in locurile in care esti vanat , treci mai departe , regula de trei simpla , asa numesc eu reteta care aduce foloase infinite , indefinite , sunt multe , prea multe , din aceasta ecuatie vei iesii mereu invingator , este o regula simpla , ii spune numele , in componenta ei are doar trei termeni , rezultatul nu este mereu acelasi , dar termenii principali nu se schimba niciodata , vezi , unii scriu da bine , altii despre lume , unii despre probleme importante , altii despre rauri de lacrimi , eu scriu despre viata , despre mine , despre cum traiesc eu clipa , nu dau sfaturi , doar imi consemnez ca intr-un jurnal , lucruri marunte , care ma ajuta sa fac un roman , un fir narativ principal , unic , intregul roman avand ca baza , lumea , eu si ce-am facut. Matematica e grea , dar mereu poti sa-i dai de capat , vointa sa ai , dar viata , viata e o problema ca 2+2 , simpla , ori ca 1+1 , ori ca povestea celor mici si a matematicii cu probleme frumoase , eu , aveam o viata ,  tu mii de cai de a o traii , dar rezultatul care e , tu sau eu , vom reusii?! Probleme sunt peste tot , nu doar in cifre , literele sunt mult mai intortocheate decat fractii , radicali si minus , literele vorbesc , cifrele numara nimicuri , numara timpul care nu vreau sa stiu , nu vrea sa-l stie nimeni cum trece , dar mereu cautam sa-l oprim , sa-l incetinim , sa facem ceva cu el , sa nu-l mai privim , totul se duce si nu stiu ce sa fac , ma framanta momentul , ma despica tot ceea ce n-am , maine e o noua zi , mereu vorbesc de ea . Nu-mi place matematica , nu am invatat-o niciodata , chiar daca de multe ori am reusit sprijinit de picioarele mele , nu mi-am pierdut cumpatul , in varf trebuie sa te mentii , sa te tii bine , sa te lupti cu greul , sa alungi usurinta , am scris asta in cateva minute , nu m-am grabit , ideile sunt vagi , seci si nu prea voluptoase . E regula de aur a vietii , regula care din matematica vine , daca nu-ti plac cifrele , vorbeste cu mine in litere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu