vineri, 17 ianuarie 2014

O alta viata la un alt etaj x5

Astazi e o noua zi , plictisitoare ,  nebuna , de-a lungul saptamanii am trecut prin toata starile posibile , de la fericire , la planset , de la zambet , la dezamagire , nu-mi place cum suna o viata lunga fara fericire , ascund unele lucruri , dar sunt convins ca nu vor dura mult , vor iesi la iveala , consecinta poate ca o stiu , dar e mai bine ca agonia sa fie prelungita decat durerea suportata , sunt la un alt etaj , nu am nimic in camera , pe suprafata peretilor sunt oglinzi si nu stiu de ce asta ma face sa cred ca aceasta camera ma conduce la autocunoastere , trebuie sa ma vad , sa ma detaliez , sa ma conturez , sa-mi vad partile care trebuie reparate si cele care trebuie duse la capat , acestea implicand un viciu , ma vad , sunt imbracat cu o camasa albastra , cu patratele , o pereche de pantaloni scurti , rosii , o pereche de ochelari si o pereche de slapi , ma intreb , stiu ca afara e iarna , dar eu de ce astept vara , de ce cred ca asta va fi mai bine , de ce nu ma bucur de zapada care nu exista , e povestea vietii mele , ma aflu in camera cea mai importanta a adolescentei , camera cu vise , camera in care totul e pe fata , ma vad , ma privesc , devin obsesiv de mine , maine , stiu cum ar trebuii sa inceapa ziua , prost , am sa ma gandesc la ziua de maine , mult , camera va avea un tapet plin de litere , fara vreo noima , doar litere , scrise de mana , intangibile , urate , iligibile , scrisul meu , poate de aceea mi-e mai usor sa scriu printr-o tastatura , dulce camera in care ma aflu , vreau ca tu sa fi cea care ma arata tuturor , vreau sa fiu placut , vreau sa nu mai exist. Stiu , fumatul e un viciu superm , alaturi de bautura si multe altele , dar , intelege , nu gasesc un alt mod de a ma depasii pe mine , ma intristez , iar fumul tigarii parca ma ameteste , pur si simplu nu mai judec , acum , cateva minute in urma , avea asa ceva in gura , in piept , in minte , stateam pe o lada de razboi , lada de zestre a bunicului meu , pe o carpa asezata pe ea , ca sa nu ma fac de parf si murdarie si stateam , in ocolul meu , afara e frig , eu , acolo , nu era nimeni in acea priveliste , eram singur printre nimeni , dar vantul si cu minte , ne povesteam , iar el misca tot ce era atarnat in acel ocol , un balansoar care-mi aduce aminte de bunica mea , Dumnezeu sa o ierte , o candela sparta , mult praf si fumul tigarii , ceea ce m-a facut sa cred ca nu eram singur , ci eram singur intr-o multime , parca tot vorba , dar eu nu intelgeam , pana si cainele de pe veranda , o necuvantatore , dormea , a fost o imagine dezolanta , imi era frica , ma gandeam la spirite , stand in fata camerei , bunicii mele , imi e dor de ea , sper sa o mai vad , mi-e frica. Apoi , tigara , ca timpul si iubirea , s-a stins , a trecut , dar mai am un pachet , nu vreau sa va fac sa credeti ca sunt un fel de dependent , poate asta sunt , dar nu vreau sa ma gandesc la asta , maine , e greu , nu vreau sa spun de maine , astazi e astazi , maine va fi cea mai buna zi. Oglinzile ma arata asa cum sunt , ciudat , plin de defecte , frumos pentru mine , cu semne ale adolescentei , cu semnele mele , vreau sa reusesc , sa ajung , sa fiu , sa merg , sa am de toate , mi-e dor de ea , oglinzile , nenorocitele , nu pot mintii , nu pot sa ma arate cu parul valvoi , cu o pereche de pantofi cu varful ascutit , lustruiti , intr-un costum de firma , vise , ce merit , primesc , chiar daca altii vor sa-mi impuna placerea , nu se poate , daca tu vrei sa-mi oferi ceea ce-mi doresc visele , iti voi spune ca nu merit , am sa-mi cantaresc faptele pentru o secunda si am sa ma duc mai departe , tine cadoul , daca ti l-ai permis , il meriti , scumpul e calitate , frumosul e zel , eu sunt eu , citeste. Astazi am avut o discutie , defapt doar am ascultat cum altul vorbeste , iar acel cineva zicea de noi , de cei care au primit cadoul meu in acelasi timp , perioada , 1998 , cel mai frumos an , sunt multi daca e sa numaram doar de la 1 , e frumoasa melodia , o ascult , iar acel cineva zicea , indirect ca suntem gunoiae , rebuturi de aruncat , parerea mea , nu are dreptate , l-as fi lovit , e un pampalau care pentru moment a crezut ca este superior oricarei mentalitati , oare daca idolul lui i-ar fi zis asta , l-ar fi ascultat , probabil ca da , el stie , duca-se , ma plictiseam , zicea lucruri adevarate , dar suparatoare , urate , o adresare injusta , un om fara cap , ne-a povestit prea multe , nu eram deacord cu el , nu l-am ascultat , de aceea am uitat ce o fi zis , ce o fi vrut sa zica , mentalitatea mea e alta , toti suntem perfecti , am ajuns pana aici pentru ca am putut ,  nu pentru ca el a fost obligat ca parinte sa creasca o pramatie , nu mai faceti descrieri fara rost , daca azi sunt aici e pentru ca Dumnezeu a vrut , nu pentru ca el a vrut , nu acuz , dar condamn . Timpul trece repede , nu pot sa fug odata cu el , nu-l vad , nu stiu unde e , hai sa mergem mai departe , se zice ca daca spargi o oglinda ai 7 ani de ghinion , prostie sau adevar , nimeni nu poate dovedii , as vrea sa sparg camera , as vrea sa o uit , pentru ca m-am reinventat , nu vreau ca altcineva sa intre in ea si sa se priveasca , eu , am folosit o metoda usoara , voi , inchideti ochii , visati , traitit , schimbarea nu e pentru voi , cred , ganditi , asta sta in putinta voastra , mergi mai departe , iesi in lume , incearca lucruri care esti obligat sa le faci , mergi mai departe cu incredere , poate maine voi murii , poate voi traii , ce conteaza , mai bine sa nu stiu , dar nu vreau sa sufar , am o varsta frageda , imi pot schimba mentalitatea in momentul urmator , esti , sunt , vom fi , viitorul. Timpul zboara , zicea cineva , habar nu am cine , ce conteaza , nu faima te face om , urasc pe cei care fac asta doar pentru un motiv , il urasc pe omul care a vorbit de rau , despre mine , care a vorbit cu mine , inspre rau , e seara , intuneric , urat , frig , frumos, o luna dupa ceata , sunt stupefiat , cum va fi maine , voi cadea din lac in put , doar la asta ma gandesc , e greu de tot , e incredibil , cum aratau acele peisaje din filme cand intrai intr-un nor de ceata , iar o alta camera care filma era atintita pe cealalta parte a norului , erau doar doua posibilitati , fie ieseai , ori ramaneai acolo , sper sa fiu cel  care iese , mi-e frica , nu e de ajuns cu doua roti , maine e o noua zi. Parca s-a incalzit , maine voi fi la alt etaj , daca vrei ca si tu sa urci , nu te gandii cum e maine , gandestete ce ai facut azi si ce vrei sa repari maine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu