sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Nou-nascut

     
M-am nascut , imi iubesc viata , acesta nu sunt eu , dar e cineva , este o speranta vie , iubesc.

     Din nou am ajuns intr-un punct foarte molesit , se zice ca cel care te influenteaza in principiu esti tu , dar eu cred ca mediul in care traiesti si iti desfasori toate actiunile te induce intr-o stare de nesiguranta fata de tine , astfel ajungi sa te abandonezi in mainile altora , pe de alta parte , eu sunt unul din acei multi , incerc sa ma mentin , incerc sa am incredere in mine , sa nu iau in seama multe lucruri care mi se intampla , dar ma simt stingherit ca in mormantul unui faraon , pe pereti , desene , scrisuri indescifrabile , asta e viata , indescifrabila , mi-as dorii mai mult de la mine , mi-as dorii sa am pretentii la toate , nu doar la lucruri pe care le gandesc , spre exemplu , de un timp am inceput sa detest , un cuvant care nu a existat in vocabularul meu niciodata , este un cuvant pentru care mai demult eram pedepsit , acum detest , detest oameni , detest pe aproapele meu , detest lucruri , detest sa simt . In jurul meu , doar relatii , relatii de prietenie , relatii conflictuale , relatii de iubire , relatii strict profesionale , relatii peste relatii ,  nu-mi plac , asta ma face ca indirect sa fiu introdus intr-un cerc vicios , in care cu siguranta am sa invat acele vicii , le urasc , dar nu stiu ce e bine , deci ceea ce fac eu e bine , daca intreb , nimeni nu-mi raspunde , daca raspund altcuiva , nu e corect , in continuare cer , cer sa mi se dea , bunatate , fericire , se spune ''cere si ti se va da'' , dar o alta maxima spune ''nu cauta pentru ca nu o sa gasesti , lucrul cautat ti se va ivii fara cunostinta'' , se contrariaza si pur si simplu sunt mult prea bulversat de atatea cuvinte , acum , pot si eu sa realizez de ce unii oameni aleg sa traiasa in salbaticie , printre necuvantatoare , poate frica de aceste animale il face pe om sa constientizeze mai bine , poate prietenia dintre om si natura ne induce intr-o stare de meditatie , astfel , civilizatia sa fie la un grad mult prea deplorabil fata de viata perfecta pe care protagonistul o duce , asta e parerea mea , o parere nefondata , deoarece , atunci cand planuiesti ceva , nu reusesti , atunci cand cauti de bine , primesti rau , desi poti sa reusesti planul pana la un punct , dupa acea virgula , totul se schimba , asta e partea rea a tot.
     Mi-e ciuda , cum se spune prin regiuni de unde vin eu , nimeni nu da importanta a ceea ce fac , dar poate asta este o lectie pe care trebuie sa o invat , sa port sentimente doar pentru cel care conteaza , sa urasc pe cine trebuie , sa trec mereu la alt subiect , sa stiu intotdeauna ce am de facut , pe drumul catre inaltimi , vei da de multe ocolisuri  , asta vrea sa spuna ca in viata mereu vei cadea , mereu te va durea ceva , mereu vei fi altcineva , mi-as dorii sa fiu din nou un copil mic , unul de 5-6 ani , vreau sa invat din nou sa vorbesc , sa nu cunosc lipsa , simtul , doar bucuria fiecarei zi , acum , cu lacrimi in ochi , imi amintesc de multele intalniri cu prietenii pe strada , in toiul verii , pe caldurile acela infernale , noi , afara , noaptea la fel , a doua zi la fel , eram prieteni , eram mici , inca nu am dat de posesia obiectului , de iubire , asta inseamna sa tii la ceva , imi doresc sa trec de pasa asta proata a vietii , vreau sa devin mandru de mine , o secunda , apoi , totul sa cada peste mine , suna excentric , bogat , dar nu e , e cea mai simpla idee , am folosit atatea cuvinte pentru a-mi expima starea , am irosit atatea vorbe cu acela , dar nu cu celelalt , mi-e sila de mine , incerc din rasputeri sa fac ceva , dar nu stiu , vreau sa ajung in varf , iar cand sunt la ultima scara , ma arunc , ce se intampla cu mine , cei care sunt de varsta mea , gandesc la fel oare? Nu caud nod in paura , viata e a mea , o traiesc atat de mult cat mi-e dat , trecem mai departe , iar incepand din acest moment vreau sa vorbesc despre mine pentru ca sunt foarte posesiv , iar din cauza faptului ca detest , asta m-a motivat ca eu sa fie singurul pronume care inseamna ceva , de ce sa-mi pese , de ce sa ma schimb pentru alt cineva , dupa aceste intrebari , poate cineva va raspunde , pentru ca poti , de ce nu ai face-o , dar uite , nu as face-o pentru ca nu merita nimeni , asta e parerea mea , e proasta , stiu , scriu foarte permisiv , foarte vulgar , foarte adevarat , critica apreciaza doar cuvinte aromate , cuvinte care sunt lungi , care pentru mine nu inseamana nimic , critica e buna doar de gura , critica sa se critice pe ea , omul sa se invete singur , iar eu sa ma trezesc maine dimineata cu gandul ca azi am facut ceva.
     Cum ar trebuii sa ma comport , nimeni nu-mi poate explica cum ar trebuii sa fac pentru a ma simtii bine in mine , atunci cand intru intr-un grup , sa fiu primit cu un salut , nu un repros , ce mama naibii , sunt satul de lucruri anoste , de profesori fara pic de judecata , oameni de care sunt scarbit , oamenii care unii zic ca trebui sa-i respectam , altii zic ca nu trebuie sa-i tratam cu dispret , sunt de acord cu acestia , dar oameni care vorbiti , voi sunteti niste tantalai , inseamna ca nu ati trait destul , cica unul dintre acestia este lider al unei generatii de oameni , lider e doar Dumnezeu , tu , o jucarie , una de pe fundul cutiei care iese la suprafata doar atunci cand inevitabil se rasatoarna cutia , voi , cei care sunteti critici de carti precum cele de gradinita , prima critica pe care o veti face in meseria voastra va fi critica proprie , cu asta incepe orice critic de meserie , critica poate fi meserie , poate fi o nelamurire , o explicatie , dar critica in ochii mei e doar o pierdere de vreme , o irosirea a bunatatii , vremea trece , soarele apune si rasare , moare si invie , luna nu se vede mereu de dupa nori , dar eu niciodata nu-mi voi vedea fata fara sa ma folosesc de ceva care reflecta , eu ma reflect in faptele mele , nu ma vad decat in oglinda , dar toti au o parere proasta despre mine , chiar daca eu fac bine si sunt sigur ca fac bine , este un bine tot ce fac , nu sunt in superioritate fata de cineva , ci doar ei sunt mai superiori ca mine , dar cum se zice , buturuga mica , rastoarna carul mare , cel cu coroana de aur va murii primul . Tu cel care privesti , taci cand trec , incerci sa nu ma privesti , tu nu vrei sa ma cunosti , dar eu te cunosc , prea bine , apoi , dupa ce trec , strigi tare , asta a trecut fara sa ma priveasca , fara sa-mi vorbeasca , dar adu-ti aminte , cine a zis primul salut , adu-ti aminte , de ce azi nu ne privim , criticule , vorbesc la per tu , deoarece , tu inca contezi , inca este un critic de meserie , nu doar de pe colidoarele scolii , e greu sa cari in spinare saci de ciment , dar e si mai greu sa duci in carca vitejia neglijenta , greselile altora si greselile tale , razbunarea si gura altora , hai sa le dam pe toate afara , sa le reinventam , sa scriem despre viata ca si cum acum ne-am nascut .
     Astazi , ora 12 si 34 de minute , copilul familiei Rasca de sex masculin s-a nascut in localitatea Sebis din judetul Arad , este intr-o stare de nota zece din zece , acesta avea  2,1 kg la nastere , acesta va fi pus in incubatorul cu numarul 20.
     Wow , ce se intampla , ce e lumina aceea care vine spre mine , ce se intampla , Dumnezeule , de ce ma tine acest om in mana , avand o bereta pe cap si manusi reci de silicon pe maini , unde sunt , cum am ajuns aici , cine sunt toti acesti oameni , de ce barbatul de afara salta de fericire? Sunt pus intr-o fasa , e alba fasa , parca e cearsaf de spital , dar stai , chiar sunt intr-un spital , e unul foarte real , sunt un nou-nascut , unul in fasa , stand intr-un incubator insalubru , aici s-ar spune ca sunt ferit de microbi , la caldura , ca la mama , ciudat , nu ma simt asa , asta e o lume noua sau eu am mai trait? Ma intreb de fiecare data cand vad o asistenta mai batrana decat cea care mi-a dat viata la 30 de ani , sunt un nou-nascut , am reinviat , m-am reincarnat oare? A da , imi amintesc , am mai trait , cred ca tot aici am trait , imi pare cunoscut locul , imi aduc aminte ca eram un om simplu , m-am nascut cred ca in aceeasi sala , wow , ce palpitant , e destul de frumos sa aflii ca ai mai fost aici , eram un om cu frica de Dumnezeu , munceam pe branci pentru ceva , dar nu-mi aduc aminte motivul , nu cred ca aveam sotie , nici copii , nu stiu , poate aveam , vreau sa aflu , dar stai , sunt un nou-nascut , nu am cum sa fac asta , hai sa ma reinventez , sa ma gandesc la greselile din celelalt corp si sa incerc sa le repar aici si sa ma indurm pe o cale sigura , de abea astept.
     Oare de ce tot vine aceasta femeie la mine sa ma pupe si sa ma maguleasca , a da , e mama , ea e cea care mi-a dat viata , o iubesc , chiar daca mi se pare cunoscuta de undeva , dar nu are cum , eu vin dintr-un loc in are nu exista constinta , sper sa vina ziua in care imi voi saruta copilul , apoi , ce sa vezi , vine si un barbat , daca aceea era mama , asta sigur e tata , si pe el il iubesc , sper sa ma invete sa conduc o masina. Mama se perinda pe holuri intr-un capot roz , tata fuma o tigara la fiecare 10 minute , era cel mai fericit om din lumea , avea un copil , mama il saruta , el zambea larg , doar el si Dumnezeu stiu ce se afla in sufletul lui , eu , eu sunt un nou-nascut , oare cum e viata de la zero , de la inceput , oare am sa pot creste din nou pe uliti cu prietenii , dar , stai , din nou , sunt un nou-nascut , acum totul e nou , totul e venit din alt destin , acum cine stie ce va urma , poate daca ma voi mai naste odata imi voi aduce aminte de azi? Sigur , nu mai am sansa la o alta nastere , dar asta e , cum vine vorba , totul are un inceput , dar eu m gandesc , oare e normal sa iti aduci aminte ce ai facut intr-o alta viata , oare e normal sa uite pe parcurs tot ceea ce stiam pentru a invata lucruri noi , asta e schimarea oameni buni . 
    Asta insemana sa te schimbi , sa uiti si sa inveti , sa dai la o parte ce a fost si sa faci loc noului , chiar daca unii nu stiu ce e bine pentru ei , vorbele le sunt prea usoare , zboara de aici , acolo si tot asa zbor si eu , cui nu-i place nu ma vede , iar cine ma vrea , eu ma doresc.
    Sunt un nou-nascut , nu am par in cap , unghii nici nu mai zic , dinti in gura , ce sunt aia , sunt un nou-nascut , am o noua familie , viata e nou pentru mine , acum am sa lupt sa fac totul bine , am sa lupt ca totul sa iasa la liman perfect , sa traiesc la perfectie , ce ciudat suna , acum , am sa uit ce sunt viciile , am sa ma lupt cu problemele , durerea o voi simtii din nou , o urasc , am sa iubesc din nou , iar acum , poate o sa-mi fac o familie , poate am sa iubesc o femeie alaturi de care sa ma cert zi de zi si sa o iubesc zi de zi , o realitate perfecta , sunt un nou-nascut.
    Deja e a doua zi in spital , am dormit cam incomod in patul asta murdar , am sa strig dupa mama , pardon , am sa plang dupa mama , veeeeee , veeeeee , veeeeee , uite ca vine cineva , e asistenta , vrea sa ma linisteasca , nu reuseste , sunt siret , ma duce la patul mamei mele , o trezeste si ma incredinteaza ei , ea , ma mangaie , parca ma cunoaste de o viata , ma porecleste , imi da un nume superb , unul mirific , ma numesc asa cum ma numesc si acum , acum dupa ce totul a trecut , apoi , mama vorbeste cu mine , o inteleg si sunt mirat , Dumnezeule , ce spune , spune ca stie cine sunt , stie ca asa trebuia sa ma nasc , pentru ca trebuia sa aflu cum trebuie sa ma reinventez. 
     Morala acestei mici povestie este ca intr-o viata nu iti poti schimba numele , viata si caracterul , obiceiurile vechi raman vesnice , pentru ca iti plac , pentru a te schimba ai nevoie de o nou viata , asa ca ai grija cu cea pe care o ai acum , pentru ca in aceasta poveste este posibil sa te mai nasti odata , dar in realitate , odata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu