miercuri, 5 februarie 2014

Rodul

     
Din samanta pleaca tot , acolo e sprijinul , acolo e inceputul , insa rodul e altul , e mai mare sau mai mic , e diferit.

     Uneori ma condam , ma invinuiesc pentru ceea ce fac , pentru raul pe care il imprastii zi de zi , e just , eu sunt invinuit , jurat si judecator , ceea ce semeni vei culege , roade sau doar spini uscati , totul tine de tine. Nu m-am gandid de multe ori la altii , nu m-am gandit aproape sub nicio forma la nimeni , nu m-am gandit la viitor , pur si simplu am dat la o parte toate posibilitatile neclare si m-am increzut in placerea de moment , nici acum nu sunt sub cunostinta , nici acum nu stiu daca ma gandesc daca asta va insemna ceva maine sau daca asta va insemna ceva vreodata , nu vad lumea cu ochi buni , dar ei  , unii dintre ei ma vad asa , ma vad intotdeauna sau cel putin incearca acest lucru greu. 
     Eu , nu sunt asa cum s-ar zice , un crestin inrait , dar ma incred in ceea ce vrea sa zica pilda lasata de Iisus pe Pamant , aceea a Semanatorului , care vrea sa zica in sinea s-a , ca locul unde semeni conteaza foarte mult , samanta difera doar prin soi , nu marime , nu consistenta , este aceeasi peste tot , apoi , in aceasta pilda sunt incluse ca subtitluri patru povesti , ei bine , aceste povesti au un al rol fata de ceea ce vreau eu sa povestesc , ceea ce semeni azi , este rodul de maine , consecinta de maine , dupa am continuat , pilda are la baza un crestin simplu , prima intamplare fiind aceea cand boabele , semintele ajung sa cada langa drum , acolo unde soarele usca tot , soarele necrutator nu ingaduie ca ceva sa mai traiasca acolo , iar in cele din urma , pasarile la fel de necrutatoare ca soarele mananca tot ceea ce a mai ramas . Cealalta poveste spune asa , ca semanatorul a aruncat semintele in loc pietros , acolo unde fara radacina nu e loc de rod , acolo unde nu poate fi ceva verde decat daunator , iar fara radacina , o planta nu exista.
     A treia parte a pildei zice ca semintele ajung in mijlocul spinilor care , ei crescand oriunde , fiind pana la urma ceva care dauneaza peste tot , semintele sunt inabusite de cresterea masiva a intepaciosilor , dar , cum spuneam , totul moare cand credinta nu e , atunci cand ceva te determina sa dai la o parte viitorul sigur pentru prezentul inoduros si impanzit de primejdii , dar o singura placere , niciuna. Ultima parte a pildei , expune faptul ca semanatorul si-a gasit calea spre credinta si spre adevarata cainta spre bunatate , aici semanatorul arunca semintele in pamant roditor si bogat , umed si numai bun de semanat , aici , semintele vor duce cu siguranta la rod , insa aici trebuie sa astepti , sa te inzestrezi cu o forta si sa poti duce asteptarea la o cota de obijnuinta pentru ca asa cum natura data de Dumnezeu o stim , totul are nevoie de timp pentru a creste , la fel si semintele noastre , e nevoie de timp si apa , de hrana si fertilizator , pentru a samanta noastra sa poate sa fie rod mai tarziu , insa , cu siguranta rodul va fi mai mult sau mai putin satisfacator  , pentru ca aceste seminte sunt asemanate ca fiind fapta omului , iar rodul , consecinta a ceea ce s-a facut , de aceea asteptarea si maiestria sunt o arta , artisti nu sunt multi , dar cei care pot devenii si au potential sunt multi , toti , samanta e acum in pamant , dute , ofera-i apa , ofera-i umbra de soarele dogoritor si palitor , dute si ofera-i protectie de buruiana , dute si ofera-i curatenie , apoi , rodul e al tau , nimeni nu ti-l poate fura , pentru ca ceea ce semeni , ti se cuvine.
     Prin asta am vrut sa spun ca omul , cat ar fi el de naiv , odata el , tot reuseste sa puna samanta in pamant roditor , chiar daca se intampla numai odata , el va invata ca ceea ce e bine mereu ii va aduce un folos cu placere lui , d-apoi , fapta omului este in masura ei , o samanta , pentru ca e o fapta , rodul este cel care ne expune sensul faptei , gravitatea ei si ceea ce inseamana ea , pentru ca rodul e o consecinta sigura a treceri. 
     Ma indoiesc de mine si mi-e frica sa fac ceva in legatura cu asta pentru a nu schimba ceva ce nu-si are rolul in aceasta poveste , eu sunt asa cum ma cunosc eu , nu ma gandesc prea mult la viitor chiar daca mi-l imaginez zilnic , noapte de noapte , sunt parca speriat de el , dar niciodata nu voi putea fi sigur de rodul a ceea ce am semanat , pentru ca alteori , exista unii care mereu au ceva care sa te poata impiedica , astfel , aici nesiguranta este o alta arma impotriva armelor mele .
     Pilda dupa pilda , Iisus vorbea doar asa cu oamenii , atunci cand El vorbea , toti ascultau si faceau , pentru ca El avea dreptate , tot ceea ce a avut de spus , astazi avem nevoie , astazi pot vorbii despre asta si maine , sa retin ceea ce cu adevarat am de facut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu