duminică, 16 februarie 2014

Mesaj de Valentine's Day

     
Astazi dimineata m-am trezit la ora 6 si 29 de minute , soarele era atat de cald pana si la acea ora , in sine , era o zi de vara , torida , eu , pregatit pentru a merge la munca , dar inainte , trebuia sa o vad pe Maria , ma duc la baie , fac un dus rapid , imbrac o pereche de pantaloni patati , camasa rosie , bretelele albe si sacoul negru , impreuna cu o palarie de vara , de paie , totul e intors. Ies pe usa apartamentului si dau de Nea Ion , stergea usa de praf , il salut si merg mai departe , cobor fiecare etaj incepand de la 6 , pe sacarile acelea pline de apa , ajungand joc in usa blocului , vad un taxiu care trece rapid , sar in drum si strig , se opresete si ii spun grabit sa ma duca la Obor. Demareaza in tromba de parca sotia lui ar naste chiar in momentul acesta , dupa cateva colturi , strazi laturalnice , ajung la Obor , grabit zice 14,26 lei  , ii arunc doua hartii fixe si plec. Maria ma astepta la cafeneaua Otto , ma gandeam in acel moment ca am intarziat destul de mult , era deja 7 si jumatate , vad o umbra de dupa sticla mata a cafenelei , intru si spre surprinderea mea nu era Maria , iau un loc aproape de geam , pentru a-i observa macar silueta inainte sa vina pentru a ma pregatii , dar timpul zboara , ma uit la Rolexul primit cadou de la ea si e deja 8 fix , ciudat , iau telefonul invechit si incerc sa o sun , dar nu raspunde. 
     Ii las un mesaj apoi plec , las din nou un bacsis maricel , iau un alt taxi si plec spre munca , taximetristul ma vede putin mohorat si ma intreaba pe un ton de maraciune ''Iubita?'' , eu ii raspund ca un om ploat ''da'' , imediat ajung in fata firmei si pur si simplu , acea zi frumoasa cu soare torid , se transaforma intr-o furtuna naprasnica , soferul opreste taxiul si asteapta sa ma dau jos , dar eu stand cu capul pe geam , uitandu-ma cum piciurii cad pe parbrizul taxiului , ma gandeam sa merg acasa si sa beau o sticla de gin , ii spun taximetristului sa plece din fata acelui loc dracovnic , ''Strada Viculescu , blocul 2A , scara C , fa-o rapid pentru ca am restante la ziua de azi'' , ajung in fata blocului , ii dau ultima mea suta de lei si merg prin ploaie ca ziua prin vant , dau cu mana pe interfon si raspune Nea Ion ce spala usa de dimineata , ii zic ca sunt eu , Mirel , iar el imi zice , nu te cunosc , lovesc toti peretii cu prioarele si mainile si mai incerc odata la Tanti Elvira , ea imi da voie sa intru in bloc , urc scarile cu o mana in buzunar si una pe balustranda neslefuita.
     Ajung la usa mea si il vad din nou pe Nea Ion , ma saluta si imi zice ''Salut Mirele , azi nu e zi de munca'' , il salut la randul meu si intru in casa fara sa mai intorc capul , dau jos de pe mine sacoul ud si ma arunc pe canapea , iau stica de gin de pe tablia masutei si torn direct in gura , ma arde rau , dar durerea ca Maria nu mai e , ma seaca de puteri si de orice simt , ma gandesc la momentele cu ea , momentele cand ii spuneam ca o iubesc tare , aveam un an si cateva zile , tocmai de aceea am vrut sa ne intalnim astazi , sa-i spun cat de mult o iubesc , insa , chiar atunci cand imi planuiam sa o cer de nevasta se pare ca ei i-a fost prea frica sau nu stiu ce . Inelul de argint , cu un smarald verde si frumos in varf , sta intr-o cutiuta de matase in buzunarul interior al sacoului ud , eu , intins pe o canapea , mor de jumatate , inca mai sper sa-mi raspunda la mesaj.
     Jumatate de ora mai tarziu sunt trezit de un zgomot ciudat , era soneria telefonului meu , era sefu , il arunc sub perna si pun capul din nou la somn , dupa inca o jumatate de ora refuz sa mai raspund sau macar sa ma uit cine are treaba cu mine , banuiam ca e sefu , apoi , din plictiseala , cu sticla de gin langa mine , iau telefonul si descopar cu stupoare ca era Maria , o sun in graba si primul lucru care i-l spun e ca o iubesc enorm si ca ea este tot ceea ce ar putea sa iubeasca vreodata , era painea , apa si tot ceea ce are el nevoie pentru a tarii , aceasta mirata ii multumeste si ii spune ca si ea il iubeste , apoi isi cere scuze ca nu a putut venii la intalnire , dar mama ei a avut un accident si a trebuit sa o duca la spital. 
    Imi spune sa ne vedem peste doua ore in acelasi loc , sar ca din gura de sarpe direct in dus , dau drumul apei reci si iau alte haine pe mine , din pacate , o pereche de pantaloni de trening si o jacketa de blugi , din nou sar pe scari si strig dupa un taxi , se pare ca era acelasi sofer ca astazi dimineata , o coincidenta stranie , ii spun ca merg in acelasi loc , dar sa opreasca la prima florarie , apoi , el isi cere scuze ca a fost atat de grabit in dimineata ceea , dar sotia lui tocmai l-a nascut pe primul sau fiu , acesta ii returneaza toti banii inapoi si ii ofera inca o cursa gratuita , Mirel este incantat , coboara , cumpara un buchet de trandafiri rosii si demareaza din nou spre Obor , la intrare , prin sticla mata , din nou o silueta , era Maria , ma cobor in genunchi , scot inelul , ii pun florile in mana si ii spun tare si raspicat in fata tuturor ,  ''Maria , astazi dimineata am crezut ca te-am pierdut , am crezut ca nu mai esti pentru mine , acum , sunt cel mai fericit , sunt imbracat intr-un trening cu o jacketa de blugi , nimic mai potrivit , sunt in fata ta inchinat si iti cer sa fii sotia mea , nu vreau sa te mai pierd niciodata , esti alegerea mea , iar daca Dumnezeu este de partea noastra acum , El mereu va fi cu noi pentru totdeauna'' . Oamenii din cafenea se ridica in picioare si aplauda ,niste domni dau mana cu mine , iar barmanul ne ofera o stica de vin si doua pahare clare , ii soptesc cat de mult o iubesc si incepem sa vorbim despre casatoria de la vara...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu