vineri, 28 februarie 2014

Nota 10

     
Viata iti ofera un nelimitat numar de momente , viata iti ofera o suita de intamplari , viata iti ofera oportunitatea de a simtii , de a traii , eu , eu am sa folosesc o mica parte din utila mea viata pentru a putea sa redactez ceva de care mai tarziu ma voi refolosii , un jurnal de front , un front care este reprezentat ca find viata mea , un front in care duc un razboi continuu , nelipist de bravura si lasitate , nelipsit de rememorari ale trecutului si viziuni in momentele de atipeala asupra viitorului , mi-e frica de mine , dar nu de ceva care doar ma poate zgaria , cuvinte lungi , pe intelesul tuturor , dar explicatia , explicatia e ca o cheie si e doar la mine.
     Ei bine , am la dispozitie 10 minute sa fac de toate , sa scriu , sa rad , sa plang , sa cunosc , asta am facut-o , e prea simplu , ma simt conturbat de lumina care-mi bate-n ochi , chiar daca e seara , de la becul incandescent de pe stalp , e pus acolo cu motiv , dar eu inca nu-l gasesc , prostii si prostioare , asa suna in anasamblu comportamentul si mentalitatea mea , dar precum spun si nu o mai spun , e gata , eu sunt asa cum ma doresc , iar eu ma doresc a fi perfect , pentru ca vreau sa reusesc sa imbin rautatea cu binele si lava cu apa rece , apa de mare , ceea ce am nevoie. Nu stiu de ce sau cu ce motiv , tratez cu indiferenta multe lucruri , mi se pare mult mai usoare , daca le vorbesc tacand , le fac mult mai greu , uitand ca am de facut , ca si cum as canta la un pian , un instument , fara sa cunosc vreo melodie sau macar sa-l folosesc , nu stiu de ce ma aflu uneori in repertoriu , nu sunt o melodie , nu sunt un vers sau un cuvant , dar ma aflu ca o data sau un nume in ordine alfabetica in repertoriul vietii , ma aflu ca scena de basm , pentru ca ceva ca mine nu mai exista , nu mai e sa fie sau sa mai fi fost , trec 10 minute , e si o melodie in genul asta , dar eu nu traiesc in basme cu printi sau printete varcolaci.
     Povestea este despre 10 minute in care poti sa spui mai mult de 10 cuvinte , povestea este spusa in sute de cuvinte , e scurta , dar e lunga , 10 cuvinte in care poti sa spui 10 cuvinte despre mine , despre viata , despre om , ai 10 motive sa ai o viata de nota 10 , sa primesti un 10 la scoala , un 10 in viata si un singur sfarsit.
     10 , un numar care inseamna... , inseamna multe el , dar nu conteaza , nu trebuie sa crezi in superstitii nefondate , in mituri care se bat unul pe celelalt pentru a fi el suspus in fata Babei Dochia , care e peste tot , 10 e un calificativ care iti dezvaluie ca esti un as , eu sunt un as , nu sunt de 10 , dar pe nicio carte de joc nu scrie 10 , deci , un rege nu poarta numar , ci respect , nu-l impui , il castigi , nu-l pierzi , il dobandesti. Celelalte numere , tampenii inventate pentru a creza o logica si pentru a ingreuna , caci daca nu era numarul , nu stiam cate defecte avem sau cate motive sa mintitm. 
     La inceput , povestea era despre ... un simplu fir narativ divers , acum , despre 10 , nota 10 , de aceea spun ca viata noastra e impanzita de note , cand ne nastem primim un calificativ , viata ne ofera un carnet de note , medii si ani , la sfarsit , cel cu media cea mai mare , moare , odata cu toti , egalitate , nu impartire sau inmultire , adevar , nu matematica.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu