duminică, 24 noiembrie 2013

Pasiunea mea pentru viata

Oricine are o pasiune , un lucru la care sa aspire , unul pe care sa si-l doreasca mai mult sau mai putin , pasiunea mea sta in cai putere si capacitati de a intensifica bataile inimi pe masura turatiilor , adrenalina in vene , ma face sa traiesc , ma face sa imi doresc intotdeauna mai mult , o pasiune nu poate fi ceva cotidian , pentru ca in fiecare dimineata cand te trezesti , totul e nou , totul e diferit.
Acum voi descrie putin , o zi in care fac , pot si vreau sa traiesc cu pasiunea mea.
E o zi lafel ca toate celelalte zile , o dimineata in care ma trezesc foarte fericit si dornic de nou , o dimineata in care ma gandesc la sunetul scos de tobele incinse ale motoarelor monstru ascunse sub o capota catusi de mica , dar foarte mare a masinariei care ma fericeste , imi iau sosetele in picioare , zambetu-mi inca pe buze , imi trag pantaloni pe mine , iau tricoul inca mirosind a transpiratie si ma duc sa ma reimprospatez cu putin aer de benzina arsa , deschid ochii larg si vad un monstru ferosce ce asteapta sa fie imblanzit , ies , bag cheia in contact , iar fenomentul celor patru timpi ma incanta nespus , admisia , pupilele mi se dilata , compresia , inima incepe sa salteze , scanteia , totul se lumineaza , evacuarea , deja am amutit , o zi nu inseama ceva pierdut , o zi inseamna inca un pas spre moarte , dar nu mi-e frica , ca intr-o zi voi ajunge altundeva , departe de ceea ce-mi place , acolo unde voi fi , voi fi implinit. Am o varsta frageda , vorbesc de parca as fi in toiul vietii , dar gandu-mi inca nu sta in loc , iar starea nu poate sta , momentul in care te aflii imbracat in atatea haine grele , menite pentru a te salva in momentele in care doar grija ta mai te cunoaste , casca foarte voluminoasa , vizorul incesosat de respirul tau grabit , picioarele-ti pe doua pedale care momentan nu le cunosti , totul ti se pare ireal , pana cand semaforul cu cele cinci becuri rosi se sting , acum , totul prinde viata , totul devine usor , ceea ce se afla in spatele meu izbucneste , plec de pe loc intr-un nor de fum , iar ca in filme ies din el victorios , acela e momentul meu , acela e momentul pentru care m-am nascut , vad o alta multime de vitezomani , pe care ii depasesc , primul viraj e cel mai greu intotdeauna , rotile se invart in gol , volanu-mi sub vireaza , pistoanele de abea se mai tin ritmului meu asurzitor , iar viteza imi intra in sange si dorinta de a castiga , momentul in care graba ta si miscarea nimicitoare care te duce intr-o alta lumea , roata ajunge pe vibratorul de pe margine ca si cum un ceas cu alarma ar vrea sa te trezeasca , dar tu inca dormi , insa atunci cand doar desfaci un ochi este deja in cursa , apesi pedala din stanga pana sa iasa ceva prin podea , volanu-ti vibreaza , centurile ti se desfac si parca zbori , esti intins pe spate , ai un volan atat de complicat , pana si manuirea lui e grea , roata e parca vascoasa , gata sa se topeasca , cineva din casca iti urla 'las-o mai moale' , iar ca raspuns 'lasa-ma sa-mi fac treaba , stiu ce fac' , timpi parca nu exista , pe traseu nimic nu conteaza decat spectacolul si adrenalina crescuta , orice greseala e platita nu cu bani , ci cu dezamgire , orice contac catusi de minutios ia parte la o serie de greseli inexplicabile , primul tur e terminat , panza de plastic cu patratele negre si albe inca e departe de a fi fluturata , primul viraj dinou ma inspaimanta , timpul e deabea cu cateva minute dupa ce m-am trezit , gandu-mi doar la nimic , atunci cand realul se bate cap in cap cu tine , nimic nu mai poate fi imaginar , trec de cel mai mare dusman si prieten , ii dau ocol din ultimul moment , nu-mi pasa ce se va intampla , chiar de e sa mor , pasiune e tinta mea suprema , imi place viata , o iubesc , este un dar suprem si chiar de e sa fiu judecat , eu nu judec , pentru ca fiecare are vicii si pasiuni , eu sunt pasionat de sunet , eu sunt pasionat de miscare , eu sunt pasionat de viata , pasiunea mea e vehiculul pe care il manuiesc de fiecare data cand dorinta imi da voie. Nu omor concurenta , roata inventata parca pentru mine se invarte fara oprire , faranele care urla de durere ma imbie sa ma opresc , dar caldura castigului ma motiveaza si mai tare , am culoarea abastru pe monopost , ceru-mi arata ca e de partea mea , taurul imprimat pe coada lui , e semn ca mereu voi fi invingator , luptator sau doar un las , nu conteaza , dusmanul meu e inca in fata , butoanele-mi vorbesc si totul merge ca in manualul de instructiuni , am depasit obstacolul , drumul meu e in fata , chiar daca ajung de zeci de ori de unde am plecat , nu e o cursa fara rost , nu e o pasiune nefondata , nimic nu e ceea ce pare , dupa un timp , trec pe la boxe sa fac ultima miscare spre succes , dar ceva nu merge bine , ploaia isi face aparitia , iar circuitul e parca o smoala alunecoasa , ma rasucesc de cateva ori in viraje care pana si cu o bicileta de copil sunt dificil de luat , am trecut in pozitia secunda , dusmanul meu , prietenul care este in el , e in fata , il vad , ii vad aripa spate , flapsul sau mobil deschizanduse , dar nu inteleg de ce , ce se intampla , ochii mei inventeaza sau marsavenia exista si in lumea mea , apoi , vad cu se indeparteaza de mine , pleaca , ma lasa intr-un nor de ura , apoi , prietenul e dus , dusmanul e acum , cineva sa-mi spuna ce se petrece , nu inteleg , in casca toti imi spun ca nu au vazut acest fapt , nimeni nu poate face o decizie , apoi , ma incurajez spunandu-mi 'sunt rece , sangele meu e rece , mainile mele sunt reci , dar vointa mea fierbe' , din ce in ce mai tare il ajung , in vad , il depasesc , insfarsit , victorie , ma duc pe centrul pistei si savurez momentul etalandu-mi nivelul , ma inchin masinarii care ma condus si pe care am condus-o , ajung intr-o sala unde toti zambesc , dau mana cu cei mai mare competiori de aici , ajung pe un podium , din difuzoare se aude un imn patriot , imnul tarii mele , imi dau sapca jos din cap , cea pe care scrie ''primul loc'' , savurez momentul e extaz maxim cu un ultima cuvant , cel al meu , ''am facut-o'' , am castigat , festivitatea data in cinstea mea , sampania care imi amurteste ochii ca intr-un dus de alcool , ma incanta nespus , sunt fericit la culme , tocmai am facut ceea ce nimeni nu a mai facut , am reusit sa pun acul pe tinta si sa iau avant spre acel loc , implinirea de pe pamant . Pentru altii , aceasta descriere pare un vis , asta si este , fictiune pura inspirata din fapte reale , catusi de putin , dar prin acest vis vreau sa descriu viata , pentru ca asa este ea , intorduci cheia in contact , cei patru timpi te pun pe picioare , incepi sa mergi , dar nu sti de ce , totul decurge ca intr-o cursa , din momentul in care zambesti ca traiesti , pana in monetul in care cruzimea altuia te destrama , dar mereu va fi loc de bine , iar odata reusind , a doua oara nu va fi imposibil , deci , victoria e a mea , inca o zi in care am ajuns in top. Urmeaza intunericul noptii care ma infricoseaza , inainte de asta , dau jos de pe mine haina grea , casca mare , cu un desen precoce , imi iau trofeul si ajung acasa , ma descult , dau jos orice amintire a zilei de astazi , ma intind in pat , lumina se stinge , iar singura mea tinta e sa ma trezesc buimac si cu o dorinta nefondata , fara a stind de ce. In latina te iubesc se spune , Amo Te ,  in maghiara , Szeretlek , in germana , Ich Liebe Dich , in olandeza , Ik Hou Van Je , dar te iubesc nu conteaza de dialect , te iubesc e spus fara cuvinte , de aceea doar pe tine te iubesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu