duminică, 9 martie 2014

Mizerabilul iubit

     Ouooooo!!! E ora 12 la amiaz , ma trezesc buimac si indispus , parca as vrea sa dorm o zi intreaga si sa uit ca azi a fost o zi , ma doare capul , o migrena urata de tot , soarele nu mai e nicaieri , gemurile-mi sunt murdare , picaturi de apa uscate , in casa totul e ravasit , intors pe dos , ca o cocina de porci , usa e unflata de la apa din baie , covorul e plin de praf si pamant , masauta de cafea e sparta de la ultima mea betie , betie singuratica , apa nici nu mai curge in bucatarie , totul e intors pe dos. Este ora 1 dupa-amiaz , incerc sa ma ridic din pat , insa joystick-ul de pe noptiera striga la mine , il iau in mana si incep sa ma joc ca un disperat netrebnic , lipist de maiere si plin de murdarie , apoi , apare o pana de curent , parca e ceva intr-una cu mine , acest fapt ma convinge , ma obliga sa zic buna dimineata unei noi zi. 
     Ora 2 , e trecut de amiaz , de pofta de macare de dupa somn , ma ridic din pat , doar in slip si un maieu alb , dar patat , las patul nefacut si merg in bucatarie la frigiderul plin de rugina pe marginile usii , imi inec nasul in mirosul din el si scot o caserola de inghetata , o caserola furata de la ultima petrecere la care am fost , aseara , pe jumatate mancata , era o caserola cu inghetata de visine si coacaze , spumoasa , pe topite , ma duc in sufragerie , iau telecomanda lipita cu banda izolatoare , dau drumul televizorului cu tub catodic si incep sa ma uit la stiri , acolo , in fata acelui ecran prin de praf , vad intamplari care nu-mi ofera niciun motiv ca macar sa ies din apartament , e urata , crime si violuri , batjocora si nedreptate , bogatie si saracie , discriminare si hotie , oameni si oameni , nu vad rost de viata intr-un mediu in care cei care traiesc platesc un pret. Timpul merge inainte , e 3 si cateva minute , sar de pe scaunul plin de pihe si praf , cineva imi suna la usa , e postasul , iau un halat matasos , un cadou de la ultima mea iubita , care si-a gasit un mizerabil de iubit ca mine , raspund la usa , imi da un pachet si o scrisoare , semnez , apoi pleaca pe scari in jos cu o fata de parca viata e gata maine , inchis usa in urma lui , ma asez din nou pe scaunul confortabil , dar murdar , desfac prima data scrisoarea care se parea a fi factura la gaze , ce pierdere de vreme , apoi , pe colet scria numele fostei mele iubite ca expeditor , il intorc pe toate partile , iar apoi , ma uit din nou la expeditor , e ceva ciudat la mijloc , scutur coletul , nu se simte a fi ceva in el , deschid precaut coletul , inaontru , o foaie incretita de apa , apoi printre litere se gaseste si cate o lacrima , par a fi ale ei , incep sa citesc speriat de parca ar fi fost un bilet de adoi vietii , imi spunea ca viata merita mai multe decat a fi povestita , incearca sa-mi spuna in acele randuri ca daca acum sunt cum sunt , asa o sa fiu pentru totdeauna , apoi ma critica ca find un prost , prostul pe care l-a iubit ea si nu doar ea. Insa ceea ce cu adevarat m-a uimit a fost ca la sfarsit a spus ''Draga Alex , acesta este ultimul rand , iar in acest ultim rand vreau sa-ti spun ca te iubesc!''
     Deja a trecut o buna bucata de vreme , se face tarziu spre 4 , e toamna , ziua e mai mica , iar noaptea tot mai mare , se duce spre intunecate , iar gandurile mele spre un hau adanc si negru , la fel ca toata ziua mea , o nebunie , sting televizorul , iar inainte de a ma pune din nou in pat , fac curat dupa aproape un an de la ultimul meu salut cu ea , ma arunc in asternuturile scuturate si splec in lumea viselor , sperand ca sa aflu ceea ce ma interesa , daca viata mea mai e posibila cu durere sau fara. Ma visez chiar cu ea , se facea ca eram impreuna si ... cam atat. Ma trezesc cu un fel de zambet pe fata , pe la ora 7 si ceva , ma imbrac asa cum ar trebuii sa o fi facut atunci cand m-am trezit prima data astazi , ies pe balcon , iau o tigara in gura si dupa mai bine de o saptamana fara o tigara , acum am nevoie de una , fumez linistit , ma uit la copii din fata blocului care se jucau leapsa , iar mai apoi , ma duc in sufragerie , iau telefonul si ma uit la numarul ei , vreau sa o sun , dar nu stiu sa-i spun de ce am facut asta , poate ii voi multumii pentru mesajul ei motivational , mai trece o ora , e dincolo de 8 , 15 minute pana la 9 fix , o sun , ii spun ca imi e dor de ea si daca nu ar vrea sa iesim la o intalnire noturna , ea accepta foarte usor , ma asteptam la un nu si la o insulta , insa , norocul imi surade , ii spun ca vin sa o iau pe la 10 fix in fata casei ei . Rapid , ma incarc cu cateva tuburi de parfum , imi iau cea mai frumoasa camasa , o pereche de bluzi rupti prin genunchi , fug la masina si plec spre ea , in drum , incerc sa imi ascund semnele de imbatranire si o astept in fata casei ei , o vad iesind , e la fel de frumoasa cum o stiam , intra in masina , o salut , iar ea ma saruta pe obraz , plecam spre nou... .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu