marți, 13 mai 2014

Sunt multumit?

   
Adolescenta

 Nu , nu sunt , tocmai din aceasta cauza refuz sa mai incerc sa gasesc fericirea , sa ma gaseasca ea , ca si asa sta doar ascunsa , o diferenta enorma de la un moment la altul , de la momentul in care razi fara rost , pana la momentul in care regreti amarnic momentul trecut , cum ar fi fost lumea daca viata nu avea atatea ramuri , cum ar fi fost lumea daca nu era atatea cuvinte inutile , cuvinte care intortocheaza orice clasificare a ceva , a prostiei . Nu-s perfect , cine e , insa , bat-o vina fericire , pe la mine nu s-ar abatea de la drum , ma tot lasa in frig si ceata , da nu-i bai , 15 ani nu-s putini , cu rele si bune , sunt trecuti , cum ar fi urmatorii 15 , daca totul ar fi la fel , simply the best , la fel , ca o-i fi mai inalt sau mai barbos , asta nu-i multumire , nici de zambet sau amintire nu-i , e prefata timpului . Cum ar fi , ca maine cand merg la scoala sa-mi iau pufuleti cu surpriza si sa gasesc in ei , fericirea , grozav , un biletel pe care scrie fericire , probabil as fi fericit , deoarece am gasit un bilet pe care scrie fericire , ce paradox , omul poate fi mituit sentimental pana si cu un cuvant , nu mai spun de santaj , ca suntem creatia naturii sau a lui Dumnezeu , ce e drept e ca suntem ''tata lor'' , cine a mai vazut pe lumea asta masinarii cu organe , creier si capacitatea de a-si face rau propriei fiinte , unde s-a mai vazut in lume prostie fara margini , hopa , nu-i un exemplu bun , asta e peste tot , dar ce conteaza , o surub poate fi strans cu o cheie , dar pentru om singura cheie care poate inchide ''melita'' fiecaruia e moartea , ca din momant sigur nu mai graieste rau sau irosind oxigen , raule.
     Ma simt inconjurat , inconjurat de namile , oameni care se iubesc , minunat , ma apuca fiorii , desigur si mie imi place sa iubesc , ceea ce fac mereu , insa cum sa traiesti intr-o asa mizerie industriala , cum sa te uiti in ochii cuiva si sa nu distingi culoarea , cum sa iubesti prin cuvinte , minunat , auzit-am oameni cu oracole si minuni de scrisuri , dedicate cuiva , iar mai apoi pur si simplu stramutate cu mana in alt loc , apoi dedicate altcuiva , doi in unu ca samponu' sau in limbele romane spuse , viata prefabricata. De multe ori am avut si eu la randul meu de ales , intre multe variante , am ales-o fie pe cea corecta , fie pe cea rea , nu exista cale de mijloc , sa trecem la treaba , insa mi-as dorii sa am un profesor , insa un profesor adevarat , un profesor  care sa-mi raspunda concret la orice intrebare , cum ar fi : Cum arata Universul privit la microscop? , De ce sa ai , sa dai si sa vrei inapoi? , Cum sa traiesti fara oameni? , Cum sa fi fericit? . Asta ar fi un profesor bun , da bun de bun mai , exista asa ceva , de cand ii Cuza cu scoala lui si pana la mandatu' urmator a lu' Ponta , de la el vorbire , cum ar fi , te duci la scoala , poposesti 6 ore in care creierul asimileaza cuvinte nostime de la colegi , strigate de la profesori , injurii de la altii si multa , dar multa prostie , iar dupa toate aceste ''chestii'' inutile de zi cu zi , acasa mai esti obligat sa petreci inca pe atata ca sa inveti de ce a trait fara rost un autor , cum se calculeaza un logaritm , de parca in viata dupa moarte am sa calculez logaritmi pentru a construii ''Palatul Meu'' . 
    Multe tari , multe culturi , multe limbi , da , cum ar fi sa existe un cuvant unic in lume , iar prin acel cuvant sa fie o vorbire intreaga , explicatii , batai de joc si alea , alea?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu